Yaatra - Jurnal initiatic in India

Yaatra - Jurnal initiatic in India

Editura Herald
26,00 Lei

Colectia: Confluente

Recenzie Yaatra - Jurnal initiatic in India

Vasile Andru a facut doua calatorii de cunoastere in India, in 1992 si in 1996. Centrul Sivananda din Trivandrum, sudul Indiei, i-a conferit titlul de master in Filosofia Vedanta. Autorul a poposit in manastiri si-n locuri de invatatura, a facut retrageri spirituale in Himalaya. A intalnit maestri indieni si tibetani, a cunoscut si chipul Indiei simple, profunde. Volumul de fata se constituie ca relatarea unei calatorii initiatice, sub forma atragatoare a unui jurnal, despre prima etapa a sederii in India.

Soseam in Bharata, la Calcutta, de Craciun 1991. La aeroport, am iesit in strada si am trait frapant senzatia de "alta lume", alt real. Veneam din iarna aspra a Romaniei, in plina vara a Asiei. Aerul era cald, umed si bun - cu miros de viata primordiala: aromele Asiei. Strada, palmierii, oamenii sumar imbracati sau altii goi pana la mijloc, si cu fete blajine: totul era nou si in acelasi timp intim. Aerul mirosea a vegetale proaspete, amestecate cu vegetale fermentate, placut fermentate, clorofila vie, seve volatile - starneau ceva din senzatia mediului matern-amniotic care, in memoria noastra cea mai adanca, are o dulceata fara seaman, ca toate emanatiile vietii ancestrale ingropate misterios in fiinta.

Intr-un cadru consacrat, obisnuiesti mentalul sa perceapa si forma, si prelungirea formei in nevazut. Simbolurile ne ajuta sa facem aceasta, simbolul este o scarita: urci si apoi o arunci. Acest Simbol poate prilejui socul initiatic, mutatia mintii de la cotidian la duh. Treptele, zecile de trepte pe care trebuie sa le cobori si sa le urci in acest ashram imi amintesc de urcare, sunt deci mai mult decat o lucrare fizica. Acum, acest "mers" de cunoastere in spatiul asezamantului este o initiere in "spatiul consacrat", in care primesti energii bune, dai si primesti. Un ashram este o obste care se vede: noi; dar si multe promotii de obsti din anii trecuti, cu care formam un intreg.

Tot universul formeaza o constiinta unica. Suntem separati de constiinta cosmica prin EGO. Invatatura (aici Vedanta) vrea sa ridici egoul, ca toti sa devenim parte din constiinta cosmica. A te debarasa de egou, a te apropia de constiinta cosmica. Aceasta este parte din initiere. Initierea pe cale: pentru o luna sau pentru o viata.

Cuprins

• Prolegomene:
  • Prima Indie 7
  • Cartea I
  • Ashram 11
  • Cartea II
  • Yaatra sau Pelerinajul 143
Cartea "Yaatra - Jurnal initiatic in India" a fost publicata in categoria Beletristica / Jurnale si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 18.03.2014. A fost scrisa de Vasile Andru si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Yaatra - Jurnal initiatic in India prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Yaatra - Jurnal initiatic in India" este de 26 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-285-5
Pagini: 272

Pret Yaatra - Jurnal initiatic in India