De veghe in oglinda

De veghe in oglinda

Editia: 2
23,50 Lei

Recenzie De veghe in oglinda

De veghe in oglinda, aparuta pentru prima data in 1989, l-a impus pe Mircea Mihaies drept unul dintre cei mai originali eseisti romani. Curajul pe care si l-a asumat in alegerea temei (jurnalele scriitorilor), perspectiva de cercetare a jurnalelor – intentia de a recupera scriitorul viu din spatele „omului de hirtie“ – si forta argumentarii, dar mai ales tonul direct, tonifiant, acid, implicat, au nedumerit si cucerit lumea culturala romaneasca.

Mircea Mihaies nu s-a limitat la o critica impresionista, ci a construit zone diverse de analiza: perspective psihanaliste, dar mai ales „moraliste“, fara a uita ca in spatele fiecarui jurnal se ascunde un proiect personal al scriitorului. In fiecare jurnal se afla de fapt un roman al formarii, a demonstrat Mircea Mihaies. Stendhal oscileaza intre luciditate si histrionism, Baudelaire, intre intoleranta si destrabalare, Kafka, intre umilinta functionarului si hipersensibilitate. De veghe in oglinda e o carte unica in eseistica romaneasca, care depaseste granitele genului, oferind cititorilor cea mai buna cale de acces spre mintea, obsesiile si intentiile marilor scriitori moderni si contemporani.

Cuprins:

• Celalalt
  • La vie en (p)rose
  • No man’s land-ul iluziei
  • Strategiile naivitatii
  • Jurnalul unui geniu
  • Viata in abis
  • Senzatii de hirtie
  • Plasa de fluturi
  • „Un domn inalt, subtire...“
  • Bucuria „dificultatii invinse“
  • Tangou argentinian
  • Eroismul singuratatii
  • Ethica Magna
  • Trei scene din viata lui R.P.
Cartea "De veghe in oglinda" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura romana si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 20.03.2014. A fost scrisa de Mircea Mihaies si a fost publicata de editura Cartea Romaneasca. Se poate cumpara cartea De veghe in oglinda prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "De veghe in oglinda" este de 23.5 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: 2005
ISBN: 978-973-23-1530-X
Pagini: 368