Unde sunt eu in toata povestea asta?

Unde sunt eu in toata povestea asta?

29,95 Lei

Colectia: BIBLIOTECA POLIROM.Proza XXI

Recenzie Unde sunt eu in toata povestea asta?

Autobiografia unuia dintre cei mai indragiti si nonconformisti regizori contemporani

Publicat prima oara la Belgrad, in octombrie 2010, sub titlul Moartea e un zvon neverificat, volumul Unde sint eu in toata povestea asta? reprezinta debutul literar al lui Emir Kusturica. Cartea indragitului regizor deapana o poveste ce porneste din vremurile de scoala, cind Iuri Gagarin zbura prima oara in spatiu, traverseaza tragedia destramarii Iugoslaviei si a razboiului din Bosnia-Hertegovina si ajunge pina in ziua de azi, la prietenia cu celebrul star hollywoodian Johnny Depp si la expatrierea in Franta.

Cele mai fascinante sint divagatiile, care cuprind, de data aceasta in scris, intr-un stil deosebit de plastic si antrenant, minunatele imagini cu care sintem deja familiarizati din filmele sale: povestile nebunesti din Balcani, personajele sentimentale, uneori grotesti, insa debordind de viata.

„Cred in arta ca forma de terapie pentru oamenii care s-au saturat sa fie manipulati, si sint din ce in ce mai multi. Paradoxul acestei carti este ca vorbeste in acelasi timp despre memorie si despre uitare intr-o epoca in care fiinta umana are tendinta sa uite din ce in ce mai repede, ba chiar sa ignore trecutul ce nu este pus in mod voit in lumina.” - Emir Kusturica

„Unde sint eu in toata povestea asta? nu este o autobiografie atotcuprinzatoare. Autorul nu povesteste despre turnarea nici unuia dintre filmele sale, cu toate ca Underground ar fi meritat un intreg capitol. Emir zaboveste in schimb, precum Tolstoi, asupra copilariei, adolescentei si tineretii sale. Asupra gloriei tatalui si asupra apar-tamentului cu doua camere al mamei, asupra timpului secretelor amoroase. (…) Unde sint eu in toata povestea asta? este primul lucru pe care Kusturica l-a scris singur, dupa ce i-a invitat pe cei mai buni autori sirbi si bosniaci in viata – Abdulah Sidran, Gordan Mihić, Dušan Kovačević – sa i se alature la scrierea scenariilor pentru filmele sale. Acest lucru confera cartii o latura inedita, neasteptata, care face din ea una dintre cele mai savuroase lecturi ale momentului pentru iubitorii de cinema si iubitorii libertatii de gindire din Serbia.” - Le Point

„Acest film baroc, unde ironia se disputa cu extravaganta, e semnat de Emir Kusturica. De fapt, este viata sa, pe care o povesteste intr-o autobiografie minunat de balcanica, la fel ca si titlul sau.” - Le Figaro Magazine

Cartea "Unde sunt eu in toata povestea asta?" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura universala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 29.03.2014. A fost scrisa de Emir Kusturica si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Unde sunt eu in toata povestea asta? prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Unde sunt eu in toata povestea asta?" este de 29.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2392-1
Pagini: 312
Format: 10,6 x 18 cm