Editura Art
29,90 Lei
021 316 70 53

Seria: Biblioteca Ideala

Recenzie Un tramvai numit Dorinta. Pisica pe acoperisul fierbinte

Un tramvai numit Dorinţă, Trandafirul tatuat, Pisica pe acoperişul fierbinte şi Noaptea iguanei: patru dintre piesele de teatru care au marcat istoria teatrului, în traducerea Antoanetei Ralian

Conflictele dramatice şi temele controversate ale pieselor sale (sexualitate, religie etc.) au devenit binecunoscute după ecranizările de mare succes ale pieselor sale. Un tramvai numit Dorinţă, în regia lui Elia Kazan, a beneficiat de prestaţiile excepţionale ale starurilor vremii, Marlon Brando (în rolul lui Stanley Kowalski, individ primitiv, brutal, mânat strict de instinct) şi Vivien Leigh (Blanche DuBois, frumuseţe delicată, victimă a unei fragilităţi psihice). Monştrii sacri Elizabeth Taylor şi Paul Newman au încarnat magistral în Pisica pe acoperişul fierbinte (1958) tensiunea dintre seducătoarea Margaret şi soţul său Brick, fost mare sportiv, care se izolează, prin alcool, de soţia sa şi de restul lumii pe fondul unei importante crize familiale. O altă ecranizare de neuitat, după Noaptea iguanei, i-a avut ca protagonişti pe Richard Burton şi Ava Gardner în 1964. Piesele lui Tennessee Williams fac parte, în toată lumea, din repertoriul clasic al marilor scene.

Un tramvai numit Dorinţă

Puţine piese americane ale secolului XX continuă să aibă acelaşi impact ca la apariţie - Un tramvai numit Dorinţă, o poveste devenită clasică, este una dintre acestea. Descendentă a unei vechi familii din sudul Statelor Unite, Blanche este o femeie scăpătată, marcată de numeroase dezamăgiri şi care asistă cu disperare la propria decădere; întâlnirea cu Stanley, cumnatul ei brutal, călăuzit doar de simţuri, provenind dintr-o cu totul altă lume, este momentul care îi sigilează dramatic soarta. Piesa a câştigat Premiul Pulitzer şi Drama Critics Circle Award.

Lirică şi poetică şi umană şi sfâşietoare şi memorabilă şi amuzantă. (Francis Ford Coppola)

Trandafirul tatuat

O poveste emoţionantă despre pierderea unei fiinţe dragi şi drumul anevoios înapoi, înspre viaţă, a celui rămas în urmă. Acţiunea piesei Trandafirul tatuat se petrece într-o comunitate siciliano-americană în care tânăra şi energica Serafina, rămasă văduvă, este paralizată de durere şi îşi trăieşte doliul într-o totală uitare de sine. Când îi sunt însă distruse iluziile romantice legate de soţul pe care l-a iubit până la veneraţie, Serafina îşi redescoperă adevărata natură, demnitatea şi pofta de viaţă, într-o sărbătoare a iubirii şi a sexualităţii.

Povestea zbuciumată, poetică, trupească şi amuzantă a pierderii suferite de o femeie şi a redeşteptării simţurilor sale.                  (Sunday Times)

Pisica pe acoperişul fierbinte, „cea mai pasionată şi mai bine formulată expunere a izolării umane", a câştigat Premiul Pulitzer şi Drama Critics Circle Award.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Un tramvai numit Dorinta. Pisica pe acoperisul fierbinte", publicata in 3 categorii, Beletristica / Bestseller, Beletristica / Premii literare, Beletristica / Literatura universala, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 23.12.2017. A fost scrisa de Tennessee Williams si a fost publicata de editura Art. Se poate cumpara cartea Un tramvai numit Dorinta. Pisica pe acoperisul fierbinte prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Un tramvai numit Dorinta. Pisica pe acoperisul fierbinte" este de 29.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: 2010
ISBN: 978-973-124-523-2
Pagini: 448