Ultimele o suta de zile

Ultimele o suta de zile

29.95 23.96 Lei

Colectia: BIBLIOTECA POLIROM.Proza XXI

Recenzie Ultimele o suta de zile

Un roman despre sfarsitul comunismului in Romania

Actiunea romanului se petrece la Bucuresti, spre sfirsitul regimului comunist. Subiectul, punctat pe alocuri de date fictive (toponime imaginare, personaje aluzive, perioade istorice decalate), surprinde „ultimele o suta de zile” inainte de caderea comunismului si de exe­cutia lui Nicolae Ceausescu si a sotiei sale, in iarna anului 1989. Protagonistul cartii este un tinar de origine britanica, sosit la Bucuresti ca sa predea la catedra de limba engleza a universitatii, care se trezeste in mijlocul unei lumi duplicitare – pe de-o parte, populatia traieste ca in stare de asediu, cu magazine goale, in blocuri care se darima, fara apa sau curent electric, si cu un sentiment al paranoiei ce pune stapinire pe toate, in vreme ce Securitatea pindeste din umbra; pe de alta parte, exista o infloritoare piata neagra, nomen­claturistii se bucura de cartiere selecte, cluburi si restaurante, iar marele proiect de modernizare al lui Ceausescu preschimba orasul de la o zi la alta. Peisajul devine din ce in ce mai sumbru, pe masura ce insatisfactia acuta isi croieste drum spre suprafata, iar tara recurge la o revolutie singeroasa.

„La citeva saptamini de la publicare, romanul de debut al lui Patrick McGuinness s-a regasit, pe buna dreptate, pe lista nominalizarilor la Man Booker Prize. Ultimele o suta de zile isi desfasoara actiunea in Bucurestiul anului 1989 si readuce la viata starea de neincredere din perioada in care tarile din blocul comunist isi duceau la capat propriile revolutii .” - The Independent

„In timp ce cladirile sunt demolate, iar personalitatea orasului stearsa, identitatile par sa devina tranzitorii. Supravegherea si coruptia invadeaza atit de puternic aceasta lume, incit moneda de schimb a relatiilor umane se degradeaza, iar inocenta isi pierde valoarea pe zi ce trece.” - The Spectator

„Ultimele o suta de zile dezvolta fara retinere atit scene de mare intimitate, cit si secvente fruste, care au ca personaj principal multimea, pe fundalul unui regim comunist care se dezintegreaza si capata o noua forma. Romanul reuseste sa fie in acelasi timp amuzant si inspaimintator, sceptic, dar nu otravit fatal de o asemenea experienta.” - The Times Literary Supplement

„O revolutie povestita de un visator plimbindu-se printre umbrele unui oras in pragul disparitiei, devenit abstract.” - Lloyd Jones

"L-au eliberat pe Oleanu după o săptămână. La fel ca rest oamenilor pe care îi turnase, s-a întors la universitate ca să a că locul său nu mai exista. Ştia cum stau lucrurile,..." Continuare...

"Era ziua de 14 Iulie, Ziua Bastiliei, când comunitatea^] expatriaţi de-abia aştepta marea serată data de .Ambasada Franţei. Singura persoană ce refuzase imitaţia era Prinţesa, care în..." Continuare...

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Ultimele o suta de zile", publicata in 2 categorii, Beletristica / Literatura universala, Beletristica / Literatura engleza, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Patrick McGuinness si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Ultimele o suta de zile prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ultimele o suta de zile" este de 23.96 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2588-8
Pagini: 344

Pret Ultimele o suta de zile