Ulise

Ulise

Editura Univers
59,90 Lei
021 316 70 53

Recenzie Ulise

"Ulise a fost etichetat drept un roman murdar, blasfematoriu si imposibil de citit. In faimoasa sentinta a tribunalului din 1933, judecatorul John M. Woolsey a declarat Ulise o carte gretoasa - desi a estimat ca nu este chiar atat de obscena incat sa nu fie importata in Statele Unite ale Americii [...]. Dar nici unul dintre aceste adjective nu este catusi de putin potrivit pentru a o descrie. Pana in zilele noastre, ramane capodopera modernista absoluta, o carte in care autorul duce lirismul si vulgaritatea celtice pana la splendide extreme. Ulise este un roman amuzant, trist si plin de suspans." - James Marcus

„Indiferent dacă paralela cu Homer a fost urmărită deliberat sau a însemnat doar o «schelărie» ajutând tehnic la construcţia romanului (cum credea, de pildă, Pound – el însuşi aflat în mod aproape cert sub influenţa lui Joyce când a descoperit fi¬gura lui Ulise ca factor central opusului său magnum, Cantos), personajele şi situaţiile de aici trebuie înţelese, practic totdeauna, prin referire la cele homerice. La Joyce e vorba de un model de inversiune comică, prin care anumite personaje raportabile la cele din Odiseea apar în Dublinul secolului al XX lea cu grijă transformate la modul pedestru, în primul rând amuzant, şi de aici, la modul grav, subînţeles, satiric, amar ironic, spre a fi condamnate.” - Mircea Ivănescu

„Aş fi vrut să nu fi citit niciodată Ulise. Îmi provoacă un complex de inferioritate.” - George Orwell

„Joyce demonstrează că materialul vieţii de zi cu zi poate fi la fel de maiestuos ca orice mare epopee. Vieţile oamenilor obişnuiţi sunt şi ele demne de marea artă. Se poate crea măreţie din banalitate.” - Salman Rushdie

Cartea "Ulise" a fost publicata in categoria Beletristica / Beletristica si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 24.12.2017. A fost scrisa de James Joyce si a fost publicata de editura Univers. Se poate cumpara cartea Ulise prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ulise" este de 59.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-99931-13-43-0
Pagini: 712
Format: 16,5 x 24 cm