Tradare : Sase decenii de spionaj sovietic in SUA si in Marea Britanie

9,90 Lei

Anul aparitiei : 2010; Numar de pagini : 576; Format : 140 x 210 mm; ISBN : 978-973-675-849-2

Recenzie Tradare : Sase decenii de spionaj sovietic in SUA si in Marea Britanie

Cartea de faţă reprezintă o lectură esenţială pentru a înţelege cum au fost posibile scurgerile de informaţii şi trădările ce au însoţit Serviciul de Securitate britanic MI5 şi Serviciile Secrete MI6 pe parcursul a peste şase decenii.

Războiul Rece dintre Occident, Statele Unite şi Uniunea Sovietică este prezentat într-un context istorico-politic ce surprinde în conflictul dintre agenţiile de informaţii concurente (GRU şi KGB, pe de o parte, MI5, FBI şi CIA pe de alta) şi efortul lor constant pentru întâietate în obţinerea secretelor militare.

Deja nu mai este un secret pentru nimeni că planurile de apărare ale britanicilor, dar şi informaţii top secret furnizate de SUA ajungeau sistematic de la Londra la Moscova. Punctul nevralgic al întregii investigaţii îl constituie planurile pentru construirea bombei atomice, la care lucrau atât savanţi britanici, cât şi americani, dar la care au avut acces şi Klaus Fuchs şi alţi spioni ce transmiteau aproape în timp real informaţiile la Moscova.

Pornind de la întrebarea îndreptăţită: „Cum a fost posibil?”, Chapman Pincher, care în ultimii ani a avut acces la arhive desecretizate ale KGB şi la surse de primă mână, argumentează pas cu pas ipoteza potrivit căreia chiar în interiorul MI5 a existat un agent dublu, de origine britanică, ce a protejat din umbră toată pleiada de spioni care au activat de la sfârşitul războiului în zona Oxford – Londra. Având numele de cod Elli, acest agent dublu nu numai că a acţionat nestingherit, dar a şi ajuns directorul Serviciului de Securitate în perioada de maximă înflorire a spionajului prosovietic, 1956 – 1965.

Autorul nu numai că dezvăluie identitatea acestui personaj „cu ceva rusesc în trecutul său”, ci şi stabileşte conexiuni credibile între coincidenţe semnificative, acţiuni de muşamalizare şi pasivitate deliberată, ce au făcut posibilă cariera în spionaj a Ursulei Beurton (nume de cod Sonia) şi activitatea grupului de spioni de la Cambridge – care au scăpat cu toţii de rigorile justiţiei –, pe lângă discreditarea dramatică a dezertorilor sovietici, cum ar fi Igor Guzenko. Deşi cartea se citeşte ca un thriller alert, din păcate jocurile şi intrigile deconspirate după atâţia ani au avut consecinţe dureroase şi au dus la pierderi de vieţi omeneşti.

Chapman Pincher este probabil cel mai cunoscut scriitor pe teme de spionaj din Marea Britanie. Născut în India în 1914, a studiat la King’s College din Londra şi apoi la Colegiul Militar Regal de Ştiinţe. Cartea Their Trade is Treachery (Meseria lor este trădarea), apărută în 1981, ce aborda pentru prima oară implicarea directorului MI5 în spionajul prosovietic, a făcut senzaţie în Marea Britanie. Pe parcursul a mai multor decenii, a fost cel mai acerb critic al sistemului de securitate britanic şi, de-a lungul anilor, a scris articole incendiare pe această temă în paginile ziarului Daily Express.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Tradare", publicata in 3 categorii, Beletristica / Beletristica, Istorie / Diverse, Istorie / Servicii secrete, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 14.03.2014. A fost scrisa de Chapman Pincher si a fost publicata de editura Litera International. Se poate cumpara cartea Tradare prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Tradare" este de 9.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Tradare : Sase decenii de spionaj sovietic in SUA si in Marea Britanie

Fiul Arhanghelului Mihail
Allan Massie