Tiranul

Tiranul

Editura All
29,90 Lei

Recenzie Tiranul

Sicilia, anul 412 i.Hr.: incepe nesfarsita confruntare dintre un om si o superputere. Superputerea numita Cartagina, stapana marilor si un centru comercial imens. Dyonisios, abia trecut de douazeci de ani, luptator neinfricat in armata siracuzana, este nevoit sa asiste la inspaimantatorul masacru de la Selinuntes, dezlantuit din cauza ezitarilor guvernului democratic din acel infloritor oras grecesc de la granita cu provincia cartagineza.

Revolta si furia fac ca in sufletul lui sa ia nastere trei convingeri de nestramutat: democratiile sunt ineficiente, cartaginezii trebuie alungati din Sicilia, pentru ca sunt dusmanii de moarte ai elenismului si, in consecinta, singurul om in stare sa duca la capat o asemenea lupta este el insusi. Dyonisios vrea sa transforme Sicilia intr-o insula greceasca si, pentru a-si pune in practica acest ideal, este gata sa inlature din cale orice obstacol. Ca sa detina controlul absolut asupra resurselor economice si militare ale cetatii sale, este gata sa-si puna in joc locul in istorie si sa fie stigmatizat de generatiile viitoare ca Tiran.

Ia nastere in felul acesta aventura unui om care a reusit sa stranga sub comanda sa cea mai mare armata a antichitatii, a inventat masini de razboi infricosatoare si invincibilele pentere, nave de lupta cu cinci randuri de cate cincizeci de vaslasi, a construit in numai cateva luni cele mai impunatoare fortificatii care fusesera vazute vreodata. Dar, in acelasi timp, aventura unui om care a fost dramaturg si barbat de stat, poet si iscusit diplomat, ramanand pentru toata viata devotat, cu gingasie si vigoare, amintirii unei prime iubiri nefericite pentru preafrumoasa Aretis.

A purtat cu cartaginezii cinci razboaie si a condus zeci de batalii, a fost ranit de patru ori, lovind fara crutare in dusmani si chiar in prieteni, pentru a fauri un stat care se intindea pana pe coasta de nord a Adriaticii.

Cine a fost Dyonisios? Monstrul nemilos si egocentric descris de cei care l-au hulit sau o personalitate atat de puternica incat starnea neliniste in jurul sau, o inteligenta vizionara sau un om dotat cu o vointa aproape supranaturala?

Istoricii l-au condamnat la fel ca pe toti tiranii, dar nu i-au putut contesta maretia. In viata si faptele sale, de erou si vizionar, exista momente tenebroase si fapte de un curaj extraordinar, umbre de nepatruns si straluciri ametitoare.

Era o poveste care astepta doar sa fie asternuta in paginile unei carti. Si nimeni n-o putea face mai bine decat Valerio Massimo Manfredi care, in acest roman le daruieste cititorilor sai un erou de neuitat, care alatura energiei homerice o luciditate machiavelica.

Cartea "Tiranul" a fost publicata in categoria Beletristica / Roman istoric si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Valerio Massimo Manfredi si a fost publicata de editura All. Se poate cumpara cartea Tiranul prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Tiranul" este de 29.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Tiranul

Zgarda de foc
Valerio Evangelisti