Tehnica operatiunilor de comert exterior

Editura Economica
45,00 Lei

Anul aparitiei : 2008; Numar de pagini : 408; Format : 14 x 20 cm; ISBN : 978-973-709-326-4

Recenzie Tehnica operatiunilor de comert exterior

Această carte se adresează mai ales studenţilor în economie, îndeosebi celor care se pregătesc în domeniul afacerilor internaţionale, dar poate fi utilă şi în alte specializări – comunicare, drept – atunci când se are în vedere  o abordare internaţională. Totodată, considerăm că poate prezenta interes şi pentru profesioniştii  în  operaţiuni de comerţ exterior, atât pentru actualizarea cunoştinţelor privind mecanismele tranzacţionale şi cadrul juridic ale acestor operaţiuni în ţara noastră, cât  şi pentru cunoaşterea literaturii relevante şi a  experienţei recente de pe plan mondial.

Cartea de faţă prezintă principalele activităţi pe care le presupune derularea operaţiunilor de export-import: expediţia internaţională, transportul, vămuirea mărfurilor, plăţile şi finanţarea internaţională. Am abordat aceste activităţi din dubla perspectivă a logisticii (circuitul mărfurilor) şi operaţiunilor financiare (circuitul banilor), încercând să scoatem în evidenţă natura specifică acestor două categorii de activităţi (cărora le corespund şi profesiuni diferite), precum şi  coordonarea ce trebuie să se realizeze  asupra acestora la nivelul managementului firmelor cu activitate internaţională.

Am acordat un loc important problemelor vămuirii mărfurilor în noul context al apartenenţei României la Uniunea Europeană (capitolul respectiv a fost elaborat în colaborare cu conferenţiar doctor universitar Mihaela Belu). Totodată, am introdus un capitol consacrat gestiunii riscului în tranzacţiile internaţionale, unde se tratează într-o manieră unitară diferitele metode de protecţie împotriva riscului: asigurarea mărfurilor şi creditelor, garanţiile bancare, operaţiunile de hedging de preţ şi valutar.

O importantă noutate a manualului actual este prezentarea regimului juridic intern şi internaţional al activităţilor logistice şi financiare pe care le implică derularea operaţiunilor de export-import. De asemenea, s-a procedat la o serie de revizuiri terminologice sau conceptuale, în scopul asigurării unei tratări unitare din punct de vedere economic şi juridic a problematicii manualului. - Autorul

Cartea "Tehnica operatiunilor de comert exterior" a fost publicata in categoria Economie / Economie mondiala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Ioan Popa si a fost publicata de editura Economica. Se poate cumpara cartea Tehnica operatiunilor de comert exterior prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Tehnica operatiunilor de comert exterior" este de 45 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Tehnica operatiunilor de comert exterior

Resurse turistice pe Terra
Vasile Glavan