Steagul rosu : O istorie a comunismului

Steagul rosu : O istorie a comunismului

49,90 Lei

Recenzie Steagul rosu : O istorie a comunismului

La 23 de ani de la prăbusirea Zidului Berlinului, David Priestland, profesor de istorie la Oxford, ne oferă cea mai amplă şi mai completă trecere în revistă a comunismului, de la originile în timpul Revolutiei Franceze până la dominatia din secolul XX.

Nu lipseşte nici un personaj şi nici un eveniment important, de la Marx, Lenin, Stalin, Mao, Kim Ir Sen la Che Guevara, Fidel Castro, Tito, Ceauşescu si Gorbaciov. Autorul nu merge însă pe cărări bătute, ci reuşeşte să descopere amănunte inedite în biografii sau evenimente care au influenţat deciziile acestor oameni. Caracterul lui Stalin, de exemplu, este descris perfect de petrecerile pe care le organiza la dacea lui de lângă Moscova, unde oaspeţii – ei înşişi conducători de teama cărora tremurau milioane de oameni – erau umiliţi şi batjocoriţi.

Cu toate că este o carte de istorie, Steagul roşu este neaşteptat de actuală. Dincolo de însiruirea cronologică a faptelor, autorul identifică tipare, relaţii cauză–efect şi mecanisme care te fac, după ce citeşti cartea, să rămâi pe gânduri ori de câte ori te uiţi la un buletin de ştiri sau deschizi un ziar. Nu poţi să nu te întrebi în ce măsură comentatorii crizei financiare actuale cunosc avertismentele privind pericolul împrumutării la băncile occidentale, lansate de... Stalin, în urmă cu mai bine de o jumătate de secol, când a refuzat Planul Marshall.

Ne-am obişnuit să vorbim despre prăbuşirea comunismului ca despre o dispariţie, iar David Priestland ne aminteşte că lucrurile nu stau deloc aşa. Comunismul s-a prăbuşit practic doar în URSS şi în partea europeană a blocului sovietic, dar supravieţuieşte în formă radicală în Coreea de Nord, şi-a găsit stabilitatea în Cuba, iar în China a descoperit o neasteptată reţetă de succes. În actuala perioadă de incertitudine economică, în care este tot mai evident că nici capitalismul liberal nu oferă soluţiile dorite, nu trebuie să uităm că necunoaşterea istoriei ne condamnă la repetarea ei.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Steagul rosu", publicata in 2 categorii, Beletristica / Bestseller, Istorie / Istorie universala, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 26.03.2014. A fost scrisa de David Priestland si a fost publicata de editura Litera International. Se poate cumpara cartea Steagul rosu prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Steagul rosu" este de 49.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: februarie 2012
ISBN: 978-606-600-633-0
Pagini: 816