Starile multiple ale fiintei

Starile multiple ale fiintei

Editura Herald
23,00 Lei

Colectia: Philosophia Perennis

Recenzie Starile multiple ale fiintei

De multe ori, la lectura acestei carti, s-ar putea presupune ca e vorba de multiplele aspecte cosmologice si antropologice ale lumii noastre, cu cele trei niveluri ale ei: grosier, subtil si spiritual (corpus, anima, spiritus), cand aceasta lume corespunde, in realitate, numai uneia din multiplele lumi posibile. Caci asa cum spune Rene Guenon: "nu e vorba de o simpla multiplicitate numerica, sau chiar mai general cantitativa, ci de o multiplicitate de ordin <<transcendental>> sau cu adevarat universal, aplicabila tuturor domeniilor care constituie diferitele <<lumi>> sau niveluri ale Existentei, considerate separat sau in ansamblu, deci in afara si dincolo de domeniul special al numarului si chiar al cantitatii sub toate modurile sale".

Din acest motiv, autorul, pentru a evita o intelegere limitata a acestei doctrine, a abordat treptat problema metafizicii traditionale incepand cu Introducere generala la studiul doctrinelor hinduse (1921), in care lamureste definitoriu termenul si domeniul metafizicii traditionale (si domeniile conexe), precum si structura doctrinei hinduse, cea mai completa si mai apropiata de Traditia primordiala. A urmat apoi trilogia propriu-zis doctrinara cu: Omul si devenirea sa dupa Vedanta (1925) - privind aspectele umane si postumane, Simbolismul Crucii (1931) - abordand aspectele simbolice ale starilor multiple, si Starile multiple ale Fiintei (1932), in care este infatisata aceasta doctrina in toata universalitatea ei. - Florin Mihaescu

CUPRINS

Prefaţă de Florin Mihăescu 5

Cuvant inainte 11

I. Infinitul şi Posibilitatea 19
II. Posibile şi composibile 27
III. Fiinţa şi NeFiinţa 35
IV. Fundamentul teoriei stărilor multiple 43
V. Raporturile intre unitate şi multiplicitate 49
VI. Consideraţii analogice extrase din studiul stării de vis 55
VII. Posibilităţile conştiinţei individuale 63
VIII. Mentalul, element caracteristic al individualităţii umane 71
IX. Ierarhia facultăţilor individuale 79
X. Limitele indefinitului 83
XI. Principii de distincţie intre stările de fiinţă 86<
XII. Cele două haosuri 95
XIII. Ierarhiile spirituale 99
XIV. Răspunsuri la obiecţii extrase din pluralitatea fiinţelor 107
XV. Realizarea fiinţei prin cunoaştere 111
XVI. Cunoaştere şi conştiinţă 117
XVII. Necesitate şi contingenţă 125
XVIII. Noţiunea metafizică de libertate 131

Cartea "Starile multiple ale fiintei" a fost publicata in categoria Religie si teologie / Spiritualitate si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 22.03.2014. A fost scrisa de Rene Guenon si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Starile multiple ale fiintei prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Starile multiple ale fiintei" este de 23 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-287-9
Pagini: 160
Subiecte: fiinta