Societati comerciale. Studii : 2012

Societati comerciale. Studii : 2012

39,00 Lei

Colectia: Cursuri universitare

Recenzie Societati comerciale. Studii : 2012

Studiile prezentate se înscriu în demersul constant al doctrinei din ultimul deceniu de configurare a dreptului societăţilor comerciale prin abordarea unor subiecte interesante, astfel că se porneşte de la conturarea unor principii ale acestui domeniu, continuând cu tratarea unor aspecte privind societatea cu răspundere limitată şi încheind cu instituţii specifice societăţilor pe acţiuni.

Alegerea instituţiilor nu a fost întâmplătoare, ci a avut ca punct de pornire fie o abordare doctrinară insuficientă prin raportare la importanţa lor, fie frecvenţa lor practică, în acest din urmă criteriu încadrându-se, cu titlu de exemplu, excluderea asociaţilor, transmiterea acţiunilor ori acţiunea în anulare a hotărârii generale a acţionarilor.

Prezentarea nu este lipsită de coerenţă, lucrarea din punct de vedere structural focalizându-se pe trei direcţii sau părţi: dacă în prima parte, ce poate fi considerată introductivă, sunt analizate principiile dreptului societăţilor comerciale ori alte instituţii juridice similare, precum contractul de societate, affectio societatis, asocierea în participaţie, celelalte două părţi sunt rezervate unor subiecte strict tehnice privind societatea cu răspundere limitată cu unic asociat ori opoziţia la hotărârea asociaţilor privind transmiterea de părţi sociale, dividendele sau exercitarea dreptului de vot.

De menţionat şi analiza anumitor instituţii juridice din perspectiva noului Cod civil, precum contractul de societate civilă ori asocierea în participaţie.

Cartea "Societati comerciale. Studii" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Drept civil si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Lucian Sauleanu si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Societati comerciale. Studii prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Societati comerciale. Studii" este de 39 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-127-771-4
Pagini: 327
Format: 17 x 23,5 cm