Singuratatea alergatorului de cursa lunga

22,95 Lei

Colectia: BIBLIOTECA POLIROM.Proza XX

Recenzie Singuratatea alergatorului de cursa lunga

Nuvela Singuratatea alergatorului de cursa lunga (The Loneliness of the Long Distance Runner), detina­toare a premiului Hawthornden pentru literatura, a fost publicata in 1959 si ecranizata in 1962, dupa un scenariu scris de autor, in regia lui Tony Richardson.

Filmul i‑a adus actorului Tom Courtenay (cunoscut publi­cului pentru rolurile de mai tirziu din filme precum Doctor Jivago sau Noaptea generalilor) un premiu Bafta pentru debut in 1963. Protagonistul, un tinar rebel, ajunge sa fie inchis, pentru o spargere, intr‑un centru de corectie unde i se ofera sansa sa ia parte la un concurs de cros pe distante lungi.

Diminetile friguroase, chinuitoare si orele lungi de alergare il fac sa se gin­deasca la lumea din jur, cu ipocrizia ei, lipsa de mora­litate si telurile superficiale. Alaturi de aceasta nuvela, volumul contine alte citeva povestiri, printre care : Unchiul Ernest, Domnul Raynor, invatatorul, Fotografia cu barca de pescuit, Arca lui Noe, Simbata dupa‑amiaza, Declinul si prabusirea lui Frankie Buller.

„E ca si cum tot ce mi-a influentat orbeste viata inainte sa implinesc 30 de ani ar fi dat buzna din subconstientul meu. Caci, desi Singuratatea alergatorului de cursa lunga este despre un tinar inchis la scoala de corectie, la fel de bine ar putea fi despre un scriitor si despre reactia lui in fata presiunii societatii si a mass-mediei. Intotdeauna e ceva care te impinge sa spui: N-am nevoie de linguselile voastre, de recompensele voastre.” - Alan Sillitoe

„Tonul nuvelei lui Sillitoe e mai strident, mai in raspar decit cel al romanului sau de debut. Smith, tinarul atlet de la scoala de corectie care pierde o cursa hotaritoare doar ca sa le faca in ciuda gar-dienilor, isi proclama dorinta de a-i lasa pe toti cu gura cascata. Si prin toti el se refera la politisti, la guvernanti, la curvele rasate, la grafomani, la ofiterii din armata si la parlamentari.” - The Guardian

„Pus in fata unui mediu familiar, a descrierii unui detaliu ori a unui moment in desfasurare, Alan Sillitoe isi arata adevaratul talent.” - Daily Telegraph

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Singuratatea alergatorului de cursa lunga", publicata in 2 categorii, Beletristica / Literatura universala, Beletristica / Literatura engleza, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Alan Sillitoe si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Singuratatea alergatorului de cursa lunga prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Singuratatea alergatorului de cursa lunga" este de 22.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2831-5
Pagini: 208
Format: 10,6 x 18 cm