Relatii internationale

85,00 Lei

ISBN: 978-973-46-0771-6;ANUL APARITIEI:2008;NUMAR PAGINI: 784; FORMAT: 160x235; EDITIE CARTONATA
Colectia: colegium

Recenzie Relatii internationale

Traducere de Andreea‑Ioana Cozianu, Elena Farca si Adriana Straub

Capitolul 1 ofera o introducere in studiul RI si prezinta o parte din contextul geografic si istoric al domeniului. Capitolele 2 si 3 expun mai multe abordari teoretice ale domeniului, insistind in principal asupra securitatii internationale, dar punind si bazele discutiilor ulterioare despre economia politica internationala. Conceptele de putere si negociere, dezvoltate in capitolul 2, isi mentin importanta pentru discutiile ulterioare. In capitolul 3 li se adauga conceptele de interdependenta si bunuri colective, precum si criticile la adresa realismului, inclusiv cea feminista.
Ultimele patru capitole ale partii I se deplaseaza in general de la nivelul individual la cel global al analizei. Capitolul 4 examineaza procesul de politica externa si rolul actorilor substatali in modelarea relatiilor internationale. Capitolul 5 mentioneaza principalele surse de conflict international, inclusiv conflictele etnice, teritoriale si economice, precum si terorismul. Conditiile si modul in care asemenea conflicte duc la violenta sint puse in discutie in capitolul 6, despre forta militara. Capitolul 7 arata cum au evoluat organizatiile internationale, in special ONU, si dreptul international, devenind influente majore in relatiile de securitate. Studiul organizatiilor internationale uneste temele de securitate internationala cu cele legate de economia politica internationala.
A doua parte a cartii se deplaseaza, in mod similar, de la un nivel de analiza la altul, de la principii microeconomice si economii nationale la relatii comerciale si monetare, integrare internationala, mediul inconjurator si relatiile Nord-Sud. Capitolul 8 prezinta o serie de concepte teoretice ale economiei politice (aratind cum sint transpuse teorii din domeniul securitatii internationale in ariile tematice ale economiei politice internationale) si pune in discutie cel mai important subiect din domeniul economiei politice internationale, si anume relatiile comerciale. Capitolul 9 descrie politicile internationale monetare si bancare, precum si functionarea mediului international de afaceri. Capitolul 10 exploreaza procesele de integrare internationala, telecomunicatiile si schimburile culturale atit la scara regionala – de exemplu, la nivelul Uniunii Europene –, cit si la scara globala. Capitolul 11 demonstreaza cum politica mediului inconjurator si cresterea populatiei dezvolta negocierea si interdependenta internationala, pe plan regional si global. Capitolul 12 se ocupa de relatiile Nord-Sud la nivel global si acorda o atentie deosebita saraciei din Lumea a Treia. Apoi, capitolul 13 propune alternative pentru dezvoltarea economica a Lumii a Treia in contextul afacerilor internationale, al datoriilor internationale si al ajutorului extern. Capitolul 14 – un scurt post-scriptum – reia temele centrale ale cartii si incurajeaza gindirea critica despre viitor.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Relatii internationale", publicata in 2 categorii, Economie / Relatii economice internationale, Stiinte / Stiinte politice, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 14.03.2014. A fost scrisa de Joshua S. Goldstein, Jon C. Pevehouse, si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Relatii internationale prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Relatii internationale" este de 85 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Relatii internationale

Manager la minut
Kenneth Blanchard, Spencer Johnson