Redobandirea cetateniei romane : Perspective istorice, comparative si aplicate. Romana-Engleza

48,00 Lei

Colectia: Istoria timpului prezent

Recenzie Redobandirea cetateniei romane : Perspective istorice, comparative si aplicate. Romana-Engleza

Demersul academic coordonat de Constantin Iordachi reprezintă o abordare istorică exhaustivă a chestiunii redobândirii cetăţeniei române, în special de către unele persoane din fostele teritorii ale României Mari – Basarabia şi Bucovina de Nord — în ultimii 21 de ani.

Cartea, alcătuită din trei module de cercetare, demontează o serie de mituri ale acordării cetăţeniei române — în special pe acela că, prin intermediul acestui mecanism, ar intra „pe uşa din spate” a Uniunii Europene milioane de cetăţeni extracomunitari — şi alcătuieşte o imagine limpede asupra condiţiilor, legislaţiei şi procesului de acordare a cetăţeniei; cei cinci autori ai volumului compară, totodată, situaţia legislativă din România cu cea din alte state din fostul bloc comunist.

Dr. Constantin Iordachi este profesor asociat de istorie şi co-director al centrului Pasts, Center for Historical Studies, la Facultatea de Istorie, Central European University, Budapesta. Editor asociat al revistei East-Central Europe (Leiden:Brill), şi membru al comite­tului editorial al revistei Fascism: Comparative Fascist Studies (Amsterdam). Fost decan al facultăţii de istorie (2008-2011) şi al Şcolii de Studii Istorice şi Inter­disciplinare, CEU (2009-2011). Printre publicaţiile sale se numără: „Citizenship, Nation and State-Building: The Integration of Northern Dobrogea in Romania, 1878-1913“ (Pittsburgh: Carl Back Papers in Russian and East European Studies, 2002); Charisma, Politics and Violence: The Legion of the «Archangel Michael» in Inter-war Romania (Trondheim, 2004). Editor al volumelor Fascism in East, Central and Southeastern Europe: A Reappraisal, East-Central Europe, vol. 37, (2010), no 2-3; Com­parative Fascist Studies: New Perspectives (London: Routledge, 2009); şi Reconceptualizing the Social: Writing Social History in East Central Europe, East Central Europe, 34-35 (2008), 1*2. Pentru detalii, accesaţi http://www.ceu.hu/profiles/faculty/constantin_iordachi.

Stefan Leonescu a absolvit ştiinţele juridice, urmând o specializare în problematica drepturilor omului şi activând în domeniul asistenţei persoanelor care solicită protecţie internaţională. A contribuit la publicarea compilaţiilor legislative şi la jurisprudenţa pe străini, azil, cetă­ţenie, apatridie, studierea comparativă a dreptului constituţional al azilului, implicându-se în asistenţa juridică a cazurilor care vizează inclusiv situaţii legate de redobandirea cetăţeniei române.

Cristian Ghinea este directorul Centrului Român de Politici Europene şi unul dintre cei mai importanţi experţi români în problematica integrării europene a Republicii Moldova. Absolvent al Masterului de Politici şi Guvernanţă în Uniunea Europeană al London School of Economics, are peste 10 ani de experienţă în presa scrisă şi în societatea civilă din România, timp în care a publicat numeroase rapoarte pe tema Republicii Moldova. În 2011 a coordonat volumul The EU Approach to Justice Reform in Southeastern and Eastern Europe privind performanţa justiţiei în şapte dintre ţările din regiune, printre care şi Republica Moldova.

Alexandra Toderiţă este cercetător în cadrul Centrului Român de Politici Europene din Bucureşti. În 2010 a obţinut diploma de Master în Relaţii Internaţionale şi Studii Europene a Institutului European de Înalte Studii Internaţionale din Nisa, filiera trilingvă. În 2011 a fost coautor la studiul „Consecinţele unei zone de liber schimb aprofundate şi cuprinzătoare asupra Republicii Moldova”, în cadrul unui proiect al German Marshall Fund SUA.

Claudia Silaghi este cercetator în domeniul politicii de extindere şi de vecinătate a Uniunii Europene către Balcanii de Vest, Moldova şi Ucraina. În 2010 şi-a finalizat studiile de master la Colegiul Noua Europă, specializarea Studii Europene Interdisciplinare — Uniunea Europeană ca actor regional, respectiv Universitatea din Oradea, specializarea Comuni­care politică, economică şi socială. Dintre lucrările publicate amintim „Bune intenţii şi coşmar birocratic. Paradoxul burselor acordate de statul român studenţilor din Republica Moldova“, CRPE policy memo, nr. 24, ianuarie 2012.

Cartea "Redobandirea cetateniei romane" a fost publicata in categoria Istorie / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 19.03.2014. A fost scrisa de coord. Constantin Iordachi, Stefan Leonescu, Alexandra Toderita, Claudia Silaghi, Cristian Ghinea, si a fost publicata de editura Curtea Veche. Se poate cumpara cartea Redobandirea cetateniei romane prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Redobandirea cetateniei romane" este de 48 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-588-275-1
Pagini: 496

Pret Redobandirea cetateniei romane : Perspective istorice, comparative si aplicate. Romana-Engleza