Razboiul din Bom Fim

Razboiul din Bom Fim

Editura Univers
29.00 14.90 Lei

Recenzie Razboiul din Bom Fim

Moacyr Scliar (1937-2011) s-a nascut in Porto alegre, in statul brazilian Rio Grande do Sul, intr-o familie de evrei emigrata din Basarabia. A studiat medicina si a practicat aceasta profesie pana in 1987, in paralel cu o cariera literara care i-a adus o faima internationala. Moacyr Scliar a inceput sa se impuna ca o voce distincta in literatura braziliana o data cu publicarea celui de-al doilea volum de povestiri, Carnavalul animalelor (1978), o carte in care se intretes alegoria, fabula, folclorul si incursiunile in metafictiune de tip Borges. Cele mai cunoscute dintre romanele sale (Centaurul din gradina, Max si felinele, Femeia care a scris Biblia, Ciudatul popor al lui Rafael Mendes) au fost traduse in unsprezece limbi straine.

In Razboiul din Bom Fim, Joel si banda de baieti de pe strada lui poarta un razboi imaginar impotriva nazistilor; fratele lui, Nathan, canta dumnezeieste la vioara si poate zbura deasupra cartierului; un alt copil inghite o pulbere insecticida si se transforma intr-un gandac urias - poveste care, scrie cu ironie naratorul, a mai fost spusa de Kafka intr-un fel usor diferit. In acest roman, cele mai realiste si mai banale scene si dialoguri se combina cu stranietatea si fantezia in realismul magic, intr-o revolta constanta impotriva "tiraniei normalitatii", dupa expresia lui Moacyr Scliar.

"Samuel era nefericit şi se mai consola răsfăţând-o pe pisica Lisl. Pisica era bătrână şi avea blana în întregime albă. Rolul ei în casă era să-1 fugărească..." Continuare...

"Venea vara şi după aceea venea Hanuka, Sărbătoarea Luminilor. Joel şi Nathan aprindeau lumânări în amintirea Maccabeilor. Venea Pastele şi mâncau azimă în amintirea Fugii..." Continuare...

Cartea "Razboiul din Bom Fim" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura universala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Moacyr Scliar si a fost publicata de editura Univers. Se poate cumpara cartea Razboiul din Bom Fim prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Razboiul din Bom Fim" este de 14.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-99931-13-44-7
Pagini: 128

Pret Razboiul din Bom Fim