Raporturile dintre Guvern si Parlament

Raporturile dintre Guvern si Parlament

Editura C. H. Beck
39,90 Lei

Recenzie Raporturile dintre Guvern si Parlament

Intregul demers stiintific intreprins isi propune sa realizeze o prezentare generala a raporturilor existente intre guvern si parlament in diverse regimuri politice din diferite state ale lumii si de argumentare a oportunitatii abordarii sistemice a procesului de guvernare, evidentiind sistemul constitutional ca pe un model normativ, arhetip, schema constitutionala, modus vivendi ce sta la baza oricarui sistem politic contemporan.

Un aspect fundamental al dreptului public contemporan, care isi pastreaza pe deplin actualitatea, il reprezinta distinctia dintre legislativ si executiv, distinctie care constituie esenta structurii puterii politice. Modalitatile prin care cele doua puteri – cea executiva si cea legislativa – se influenteaza reciproc sunt diverse si cunosc forme diferite de manifestare, atat in Romania, cat si in alte state ale lumii.

Raporturile dintre guvern si parlament cunosc forme noi, exprimate prin reglementari diferite in tarile membre ale Uniunii Europene, menite sa stabileasca regimul juridic dintre aceste doua puteri in stat, din perspectiva statutului tarii de membra a Uniunii Europene. Datorita importantei si diversitatii reglementarii raporturilor dintre guvern si parlament, dar mai ales a evolutiei acestora in noua ordine globala, se poate realiza o analiza atenta si detaliata a acestor raporturi, deosebit de actuale.

Importanta si actualitatea cercetarii este justificata de caracterul transformarilor care au survenit in viata politico-sociala, de realitatile si tendintele dezvoltarii statelor in conditiile contemporane.

Cartea "Raporturile dintre Guvern si Parlament" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 27.03.2014. A fost scrisa de Camelia Rodica Tomescu si a fost publicata de editura C. H. Beck. Se poate cumpara cartea Raporturile dintre Guvern si Parlament prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Raporturile dintre Guvern si Parlament" este de 39.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: iunie 2012
ISBN: 978-606-18-0051-3
Pagini: 376