Ranile memoriei. Nucsoara si rezistenta din munti

29,95 Lei

Seria: Seria de autor Aurora Liiceanu

Recenzie Ranile memoriei. Nucsoara si rezistenta din munti

Devenita simbol al rezistentei anticomuniste, comuna Nucsoara si-a facut treptat o imagine publica, fara insa a se constitui intr-un obiect de cercetare care sa raspunda la o intrebare simpla: cum a fost posibil ca, intr-o comuna de munte, Ministerul de Interne sa trimita in perioada 1949-1958 cel mai mare numar de securisti pe cap de locuitor? Si cat de mare a fost rezistenta locala, incat eforturile de prindere a grupului de partizani Arnautoiu - la care au conlucrat Militia, Securitatea si Trupele de Securitate - sa dureze aproape zece ani?

Putem avea o aproximare a amplorii acestei miscari mentionand doar ca lista de condamnati cu care se incheie cartea Ioanei-Raluca Voicu-Arnautoiu cuprinde 97 de nume, lipsind desigur, numele celor mai multi care au murit pe parcusrul perioadei. Practic, in comuna Nucsoara nimeni nu a scapat urgiei comunismului, nimeni nu s-a sustras statutului de victima directa sau indirecta.

"Patru ani mai tîrziu Reforma agrară din 1945 a schimbat, fără îndoială, tabloul repartiţiei pămîntului agricol la nivelul întregii ţări. Această distribuţie nu era..." Continuare...

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Ranile memoriei. Nucsoara si rezistenta din munti", publicata in 3 categorii, Istorie / Istoria romanilor, Psihologie / Psihologie, Sociologie / Sociologie, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Aurora Liiceanu si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Ranile memoriei. Nucsoara si rezistenta din munti prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ranile memoriei. Nucsoara si rezistenta din munti" este de 29.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2798-1
Pagini: 360
Format: 12 x 18,5 cm