Pescarusul

Pescarusul

Editura EuroPress
10,80 Lei

Colectia: Biblioteca Ideea Europeana

Recenzie Pescarusul

Referindu-se la Pescăruşul într-o scrisoare din octombrie 1895, Cehov nota, între altele: „Scriu o piesă pe care probabil nu o voi termina pâna la sfârsitul lui noiembrie. O scriu nu fără plăcere, desi mă tem de conventiile scenei. E o comedie, există trei roluri pentru femei, sase pentru bărbati, patru acte, peisaje (privelistea unui lac), o multime de conversatii despre literatură, putină actiune, multă iubire”. Premiera s-a dovedit dezastruoasă, editorul său aducându-i acuze ca, pildă, laşitatea evidentă, caracterul din cale afară de feminin.

Conştient de geniul său, Cehov ripostează: „De ce această calomnie? După reprezentatie am luat cina la Romanovi. Pe cuvântul meu de onoare. Apoi m-am dus la culcare, am dormit sănătos si a doua zi am mers acasă fără a suspina vreo nemultumire. Dacă as fi fost un las, as fi alergat de la un editor la altul si de la un actor la altul, i-as fi implorat să fie îngăduitori si as fi petrecut două trei săptămâni în Petersburg, agitându-mă cu Pescărusul meu, cu emotie, cu o transpiratie rece în lamentatii.

Am actionat atât de rece si de responsabil precum un om care a făcut o ofertă si apoi a fost întâmpinat cu un refuz si nu mai are nimic altceva de făcut decât să plece. Într-adevăr, vanitatea mea a fost năucită, dar stiti, nu a fost o lovitură din senin. Asteptam un esec si mă pregătisem pentru el precum te-am prevenit cu o absolută sinceritate”.

Cartea "Pescarusul" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura universala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Anton Pavlovici Cehov si a fost publicata de editura EuroPress. Se poate cumpara cartea Pescarusul prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Pescarusul" este de 10.8 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-1727-81-3
Pagini: 72

Pret Pescarusul