Omul si devenirea sa dupa Vedanta

Omul si devenirea sa dupa Vedanta

Editura Herald
26,00 Lei

Colectia: Philosophia Perennis

Recenzie Omul si devenirea sa dupa Vedanta

Ochiul Cunoasterii contempla pe adevaratul Brahma, plin de Beatitudine, patrunzand totul; dar ochiul ignorantei nu Il descopera, nu il percepe, asa cum un om orb nu vede lumina sensibila. <<Sinele>> fiind luminat prin meditatie, apoi arzand de focul Cunoasterii (realizand identitatea sa esentiala cu Lumina Suprema), este eliberat de toate accidentele (sau modificarile contingente) si straluceste in propria sa splendoare ca aurul ce este purificat in foc. Cand Soarele Cunoasterii spirituale se inalta in cerul inimii, el risipeste intunericul, patrunde totul, cuprinde totul si lumineaza totul. - Sankaracharya

In lucrarea de fata vom lua ca punct de vedere central pe acela al doctrinelor hinduse si in special al Vedantei, care este ramura cea mai pur metafizica a acestor doctrine. Dar trebuie inteles bine ca aceasta nu ne impiedica sa facem, de cate ori va fi nevoie, apropieri si comparatii cu alte teorii, oricare ar fi provenienta acestora, si ca, in special, vom face referire la invataturile altor ramuri ortodoxe ale doctrinelor hinduse in masura in care, in anumite privinte, vor preciza sau completa aspectele proprii Vedantei.

In ceea ce priveste realizarea unei expuneri de ansamblu, aceasta este un lucru imposibil: sau ar fi o lucrare interminabila, sau va trebui expusa intr-o forma atat de sintetica incat ar fi perfect incomprehensibila pentru un occidental. In plus, ar fi greu sa se evite, intr-o lucrare de acest gen, aparenta unei sistematizari care este incompatibila cu trasaturile esentiale ale doctrinelor metafizice.

Cunoasterea adevarata nu are decat foarte putine raporturi, daca are, cu cunoasterea "profana"; studiile de aceasta categorie nu sunt in nici un fel o pregatire, chiar de departe, pentru a aborda "Stiinta sacra", si adesea sunt chiar un obstacol, datorita deformarii mentale adesea iremediabila, care este consecinta cea mai obisnuita a unei anumite educatii.

Pentru doctrine ca acelea pe care le vom expune, un studiu intreprins "din exterior" nu ar fi de nici un folos; nu este vorba despre istorie, am mai spus-o, si nici despre filologie sau de literatura; si vom adauga, cu riscul de a ne repeta intr-un mod pe care unii il vor considera fastidios, ca nici de filosofie nu poate fi vorba. Toate aceste lucruri fac parte din aceasta stiinta pe care o calificam drept "profana" sau "exterioara", nu din dispret, ci pentru ca aceasta este in realitate; dimpotriva, noi afirmam sus si tare ca numai "Stiinta sacra" exista, fiind singura de care intelegem sa ne ocupam.

"Aşa cum ne putem da seama imediat, vehiculul lui Ăt în această stare este kărana-sarîra, deoarece acesta es ănandamaya-kosa; şi cu toate că vorbim analogic ca de u vehicul sau de..." Continuare...

"Abuzul utilizării unui cuvânt nu este, în opinia noastră, un motiv suficient şi necesar pentru a renunţa să îl mai folosim, j în special dacă nu avem la dispoziţie un..." Continuare...

Cartea "Omul si devenirea sa dupa Vedanta" a fost publicata in categoria Filosofie / Filosofie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 18.03.2014. A fost scrisa de Rene Guenon si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Omul si devenirea sa dupa Vedanta prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Omul si devenirea sa dupa Vedanta" este de 26 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-268-8
Pagini: 204
Format: 13 x 22 cm