De o varsta cu independenta : De la Regimentul 15

De o varsta cu independenta : De la Regimentul 15 "Razboieni" la Brigada 15 Mecanizata "Podu Inalt"

Editura Militara
27,67 Lei

Recenzie De o varsta cu independenta : De la Regimentul 15 "Razboieni" la Brigada 15 Mecanizata "Podu Inalt"

Istoria militară a României din veacul al XX-lea a consemnat participarea Regimentului 15 „Războieni” la toate momentele belice semnificative: Războiul balcanic din 1913, Primul Război Mondial, al Doilea Război Mondial, atât pe Frontul de Est, cât şi pe cel de Vest. Monografia de faţă aduce informaţii şi interpretări noi vizavi de integrarea istoriei regimentului, devenit ulterior Brigada 15 Mecanizată „Podu Înalt”, în cadrul mai larg de evoluţie a armatei române şi a societăţii româneşti.

Sunt amintiţi aici militari de toate gradele care s-au remarcat prin fapte deosebite atât pe fronturile de luptă, cât şi în poligoane, aplicaţii şi tabere de instrucţie. Nu sunt ocolite nici episoadele controversate din istoria regimentului, aşa cum a fost cazul „bătăliei Odessei”, unde unitatea a fost catalogată, de către mareşalul Ion Antonescu, ca având o comportare necorespunzătoare.

Cartea "De o varsta cu independenta" a fost publicata in categoria Istorie / Istoria romanilor si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 30.03.2014. A fost scrisa de Petre Otu si a fost publicata de editura Militara. Se poate cumpara cartea De o varsta cu independenta prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "De o varsta cu independenta" este de 27.67 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-32-0884-6
Pagini: 264
Format: 16,8 x 24 cm