Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta

Editura Hamangiu
492,00 Lei

Colectia: Coduri si legi comentate

Recenzie Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta

Editura Hamangiu va propune un comentariu pe articole al noului Cod civil, realizat in stilul deja consacrat al Codului Hamangiu.

Poate suna ironic pentru o lucrare cu aproape 4.000 de pagini, dar este, totusi, un comentariu succint si sintetic. Este o carte care traseaza „vectori” si creioneaza aria de aplicare a textelor noului Cod civil. O lucrare practica, realizata de un colectiv alcatuit mai ales din judecatori si avocati, si conceputa in special pentru practicieni. Am dorit sa fie o carte de birou, accesibila si usor de consultat.

Structura cartii

Legislatia incidenta
Sub fiecare articol al codului am identificat si redat in extenso textele corespondente din vechiul Cod civil, din Codul comercial, Codul familiei, Decretul nr. 167/1958 si celelalte acte normative anterioare al caror continut a fost absorbit in noul Cod civil. Am redat, de asemenea, si dispozitiile incidente din legea de punere in aplicare si am indicat, prin note de trimitere, conexiunile cu alte articole din cod sau din alte acte normative in legatura cu textul analizat.

Comentarii si doctrina
Veti regasi la fiecare articol o analiza succinta si bine sistematizata, un comentariu logic si unitar, impletit din ideile extrase din doctrina si opiniile autorului. Notele de doctrina si comentariile autorilor sunt redate impreuna, in aceeasi sectiune, intrucat si unele si altele ofera explicatii si solutii cu privire la interpretarea si aplicarea in practica a articolului analizat. In cazul institutiilor care s-au schimbat substantial fata de vechea reglementare sau al institutiilor noi (cum ar fi fiducia sau dreptul de administrare), explicarea textului s-a facut numai pe baza doctrinei straine si a comentariilor autorilor.

Jurisprudenta
Aceasta sectiune cuprinde in special hotararile CEDO si CJUE, deciziile Curtii Constitutionale si ale ICCJ, date in recursurile in interesul legii, precum si solutiile instantelor judecatoresti in materiile reglementate de NCC. Bineinteles, nu s-a conturat inca o practica judiciara in aplicarea NCC. Insa, acolo unde existau solutii anterioare, care isi pastreaza valabilitatea si in contextul noii reglementari, le-am inclus in lucrare, pentru a-i scuti pe practicieni sa caute raspunsuri noi, acolo unde acestea exista deja.

Colectivul de autori:

Madalina AFRASINEI - judecator la Tribunalul Bucuresti; Mona-Lisa BELU-MAGDO - prof. univ. dr., avocat, fost judecator la ICCJ; Alexandru BLOANCA - judecator la Judecatoria Galati, dr. in drept; Dragos CALIN - judecator la Curtea de Apel Bucuresti; Dana CIGAN - judecator la Curtea de Apel Oradea; Antonia CONSTANTIN - procuror la Parchetul de pe langa ICCJ; Marius COSMA - judecator la Curtea de Apel Brasov, dr. in drept; Mirela CROITORU - judecator la Curtea de Apel Bucuresti; Veronica DANAILA - judecator la Curtea de Apel Bucuresti, formator INM; Gheorghe DURAC - prof. univ. dr. la Facultatea de Drept a Univ. Al.I. Cuza din Iasi; Marius EFTIMIE - avocat in Baroul Bucuresti; Eugenia FLORESCU - conf. univ. dr. la Facultatea de Drept a Univ. L. Blaga din Sibiu; Dana GARBOVAN - judecator la Curtea de Apel Cluj Napoca; Marcel GAVRIS - judecator la Curtea de Apel Bucuresti; Lucia IRINESCU - lector dr. la Facultatea de Drept a Univ. Al.I. Cuza din Iasi; Ana-Maria MATEESCU - judecator la Tribunalul Bucuresti; Emilia MADULARESCU - judecator la Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti; Loreley MIREA - judecator la Tribunalul Bihor; Florina MOROZAN - lector dr. la Facultatea de Stiinte Juridice a Univ. din Oradea; Ionica NINU - judecator la Tribunalul Bucuresti; Carolina NITA - avocat in Baroul Bucuresti; Evelina OPRINA - conf. univ. dr. la Facultatea de Drept a Universitatii Dimitrie Cantemir din Bucuresti, judecator la Tribunalul Ilfov; Mihaela PAPUREANU - procuror la Parchetul de pe langa ICCJ; Ovidiu PODARU - lector dr. la Facultatea de Drept a Universitatii Babes Boliay din Cluj Napoca, avocat in Baroul Cluj; Ioan POPA - conf. univ. dr., notar public; Corina PUSCHIN - judecator la Tribunalul Bucuresti, formator INM; Gabriela RADUCAN - conf. univ. dr. la Facultatea de Drept a Universitatii Titu Maiorescu din Bucuresti, avocat in Baroul Bucuresti si formator INM; Vlad RADULESCU - asist. univ. la Facultatea de Drept a Univ. Al.I. Cuza din Iasi, avocat in Baroul Iasi; Carmen Simona RICU - procuror la Parchetul de pe langa ICCJ; Diana ROHNEAN - judecator la Judecatoria Giurgiu; Eugen ROSIORU - judecator la Tribunalul Satu Mare, dr. in drept; Mirela STOIAN - lector dr. la Facultatea de Drept a Universitatii Titu Maiorescu din Targu-Jiu, judecator la Judecatoria Targu-Jiu; Andreea Corina TARSIA - asist. univ. dr. Facultatea de Drept a Univ. L. Blaga din Sibiu, avocat in Baroul Sibiu; Dana TITIAN - judecator la Curtea de Apel Alba Iulia; Nicolae Horia TIT - asist. univ. la Facultatea de Drept a Univ. Al.I. Cuza din Iasi, avocat in Baroul Iasi; Carmen Tamara UNGUREANU - conf. univ. dr. la Facultatea de Drept a Univ. Al.I. Cuza din Iasi; Corina VOICU - judecator la Curtea de Apel Pitesti; Dorina ZECA - judecator la Curtea de Apel Bucuresti.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta", publicata in 2 categorii, Drept si legislatie / Coduri, Drept si legislatie / Drept civil, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. Se poate cumpara cartea Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta" este de 492 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: martie 2012
Pagini: 3700

Pret Noul Cod civil - comentarii, doctrina, jurisprudenta