Noul Cod Penal comentat. Volumul I - Partea generala

99,00 Lei

Colectia: Coduri Comentate

Recenzie Noul Cod Penal comentat. Volumul I - Partea generala

Lucrarea de fata cuprinde comentariul pe articole al noului Cod Penal adoptat prin Legea nr. 286/2009. Acest prim volum este consacrat "Partii generale" a noului Cod Penal.

Fiecare text al codului este însoţit de o bibliografie specială selectivă formată din articole şi note publicate în revistele de specialitate ori monografii, de un comentariu teoretic, precum şi de referiri la practica judiciară. Comentariul teoretic este sistematizat pe mai multe subpuncte.

Comentariul la fiecare text este precedat de o examinare comparativă a conţinutului acestuia cu cel existent (corespondent) în legea penală anterioară pentru a pune în evidenţă elementele de particularizare, cât şi cele comune (acolo unde sunt) şi a desprinde raţiunea pentru care legiuitorul în noul Cod penal a procedat la modificări semnificative în reglementarea anumitor instituţii fundamentale ale dreptului penal, cât şi la introducerea de noi instituţii.

Autorii lucrării nu şi-au propus să trateze şi referinţe istorice privitoare la textele analizate, ci să facă unele referiri numai acolo unde acestea aveau o relevanţă în explicarea evoluţiei unor texte, cum ar fi cele privitoare la reglementarea principiului legalităţii incriminării, principiului legalitătii sancţiunilor de drept penal sau a trăsăturilor esenţiale ale infracţiunii ori a sancţiunilor aplicabile minorului infractor.

S-a considerat că nu este oportună o analiză critică a textelor comentate ori a se face propuneri de lege ferenda, ţinând cont de faptul că, în prezent, în Parlamentul României se află în procesul dezbaterii şi adoptării Legea de punere în aplicare a Codului penal, act normativ care cuprinde în Titlul III "Dispoziţii referitoare la Codul penal", sistematizat pe două Capitole: Capitolul I "Dispoziţii interpretative" şi Capitolul II" Dispoziţii de modificare şi completare a unor prevederi ale Codului penal", unde sunt propuse norme interpretative, dar şi de completare şi de modificare a unor prevederi cuprinse în Codul penal.

Ne exprimăm părerea că o analiză critică a textelor Codului penal şi propuneri de lege ferenda, se justifică, devin utile, numai după ce acesta va intra în vigoare şi va trece o perioadă de timp semnificativă pentru a putea fi identificate acele texte care necesită a fi modificate în vederea asigurării unei practici unitare în aplicarea legii penale.

În sfârşit, comentariul fiecărui text este urmat de referinţe de drept comparat, avându-se în vedere, în principal, acele Coduri penale europene şi instrumente normative internaţionale menţionate în expunerea de motive şi de care au ţinut seama autorii în elaborarea proiectului Codului penal.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Noul Cod Penal comentat. Volumul I - Partea generala", publicata in 2 categorii, Drept si legislatie / Coduri, Drept si legislatie / Drept penal, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Ilie Pascu, Traian Dima, Costica Paun, Mirela Gorunescu, Vasile Dobrinoiu, Hotca Mihai Adrian, Ioan Chis, Dobrinoiu Maxim, si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Noul Cod Penal comentat. Volumul I - Partea generala prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Noul Cod Penal comentat. Volumul I - Partea generala" este de 99 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: martie 2012
ISBN: 978-973-127-658-8
Pagini: 884