Editura Trei
25,00 Lei

Colectia: Fiction Connection

Recenzie Muntele de la miezul noptii

Toate drumurile duc spre Shambala. Doar că unele sunt mai periculoase decât altele...

Dacă veţi studia cât de puţin Tibetul, veţi afla că nu există coincidenţe, ci doar întâlniri necesare...

Bastien Hermina este un personaj ieşit din comun: paznic al unui liceu iezuit, el este pasionat în mod secret de tot ceea ce se referă la Tibet şi la doctrina lamaistă. Duce o viaţă modestă şi solitară, asemenea călugărilor budişti, iar interiorul camăruţei pe care o locuieşte este dominat de o imensă mandală de nisip, pe care a construit-o de-a lungul vieţii.

Povestea începe la Lyon, în momentul în care bătrânul înţelept întâlneşte pe Rose şi pe micuţul Paul, fiul acesteia. Sedusă de stranietatea personajului, Rose se ataşează în aşa masură de acesta, încât îi oferă posibilitatea de a face o călătorie în Tibet. Ultima treapta a unei vieţi subminate de remuşcări, această călătorie îl ajută pe Bastien să împlinească mandala de nisip care, conform tradiţiei, după ce a fost desăvârşită, trebuie adunată în săculeţe şi aruncată în apă, de pe podul din Lhasa.
De acelaşi autor, la Editura Trei, a aparut romanul Acolo unde tigrii sunt la ei acasă, recompensat în 2008 cu Premiul Médicis.

„Nicio clipă nu mi-a dat prin cap să fac rost de un ghid al Tibetului, filndca îl aveam pe cel mai bun cu putinţa la îndemână. Bastien (...) mi-a acceptat invitaţia aşa cum ar trebui cu toţii să primim un dar, simplu, fara vreo emoţie vizibilă. Tu îmi dai ceva, eu îl iau, deci tu eşti cel care se bucură în primul rând. Există culturi în cadrul cărora regulile politeţii recomandă să nu deschizi cadoul de faţă cu persoana care ţi l-a adus. Bastien nici n-a c1ipit, abia daca a murmurat un mulţumesc. Sunt convinsă că nu a exultat niciodata, nici macar o singură dată! Era întotdeauna pregatit pentru orice, pentru moarte ori pentru a primi un dar." Undeva la Lyon, un straniu paznic de liceu îşi caută drumul spre Shambala.
O tânără femeie îl va ajuta să-şi împlinească visul.

Poveştile lor personale, încărcate de secrete şi remuşcări, fac parte dintr-o istorie amplă, în care curajul şi laşitatea, suferinţa şi compasiunea, complotul şi manipularea, adevărul şi minciuna au ajuns să convieţuiască atât de strâns, încât nimeni nu le mai poate separa.

Jean-Marie Blas de Roblès s-a născut în Algeria, în 1954. S-a mutat în Franţa, după ce ţara sa de origine şi-a câştigat independenţa, şi a studiat filosofia la Sorbona. A predat limba franceză în Brazilia, China, la Parlermo şi în Taiwan. A călătorit mult, iar în 1986 a devenit membru al Misiunii Arheologice franceze din Libia. A scris: „La memoire du riz", „L’impudeur des choses" şi „Rituel des dunes".
A devenit foarte cunoscut publicului din lumea întreagă în anul 2008, după ce a publicat romanul „Acolo unde tigrii sunt la ei acasă", carte la care a lucrat timp de zece ani şi pentru care a primit Premiul Medicis şi Premiul Romanului FNAC.

Cartea "Muntele de la miezul noptii" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura fantasy si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Jean-Marie Blas de Robles si a fost publicata de editura Trei. Se poate cumpara cartea Muntele de la miezul noptii prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Muntele de la miezul noptii" este de 25 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-707-497-3
Pagini: 176
Subiecte: jean-marie blas de robles , muntele de la miezul noptii