Mostenirea legala. In Noul Cod Civil

Mostenirea legala. In Noul Cod Civil

29,00 Lei

Colectia: II. Cursuri universitare

Recenzie Mostenirea legala. In Noul Cod Civil

Într-o perioadă de profunde transformări legislative înregistrate pe toate planurile vieţii sociale, marcată de intrarea în vigoare a noului Cod civil la 1 octombrie 2011, problematica drepturilor succesorale devine mai actuală, reprezentând nu numai un aspect care să intereseze doar specialiştii, ci şi care trebuie să se afle în atenţia fiecărui om în parte.

Lucrarea Moştenirea legală se constituie într-o analiză amplă a dispoziţiilor noului Cod civil cu privire la transmiterea patrimoniului celui ce lasă moştenirea la persoanele, în ordinea şi cotele prevăzute de lege, integrând o serie de cercetări a diverşilor autori în domeniu şi a noastră, materializată în articole publicate în reviste de specialitate, în comunicări ştiinţifice interne şi internaţionale, lucrări, cursuri şi tratate.

Prezenta lucrare reprezintă o analiză utilă pentru rezolvarea eficientă a chestiunilor de drept ce ţin de deschiderea moştenirii, împărţirea moştenirii între rudele defunctului, dreptul la moştenire al soţului supravieţuitor, dreptul de moştenire al statului etc., în configuraţia stabilită de noul Cod civil. Analiza, bazată pe experienţa doctrinei şi jurisprudenţei, surprinde progresele legislative aduse de noul Cod civil, dar, în acelaşi timp, nu se limitează la doar la o interpretare literală a textelor de lege incidente în materie, ci are în vedere şi reliefarea deficienţelor inerente unei legi generale şi suple, care, uneori, se poate vedea depăşită de multitudinea situaţiilor ce se pot ivi în practică.

Realizarea unei astfel de construcţii reprezintă dorinţa autorilor de a veni în sprijinul nu numai al studenţilor şi specialiştilor, ci şi al tuturor persoanelor interesate de regulile aplicabile transmisiunilor legale succesorale.

Cartea "Mostenirea legala. In Noul Cod Civil" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Coduri si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Veronica Stoica, Laurentiu Dragu, si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Mostenirea legala. In Noul Cod Civil prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Mostenirea legala. In Noul Cod Civil" este de 29 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: martie 2012
ISBN: 978-973-127-782-0
Pagini: 230