Mizerabilii

Mizerabilii

Editura Cartex
53,00 Lei

Recenzie Mizerabilii

Domnul Myriel, devenit episcopul Bienvenu, care locuieşte la Digne împreună cu sora sa, Baptistine, are ocazia de a se intâlni cu un ocnaş evadat, ce îi bate la uşă pentru a-i cere mâncare şi adăpost. Fiind un om nespus de bun, de milostiv, ce îşi dădea mai toţi banii săracilor şi care nu putea refuza prilejul de a face o faptă bună, îl primeşte, spre marea uimire a ocnaşului, care fusese refuzat de toată lumea.

Ştiind bine că este un evadat căutat de poliţie, episcopul îl cazează într-o cameră de unde ocnaşul, pe nume Jean Valjean, fuge furând argintâria casei. Este prins de jandarmi şi adus în faţa domnului Bienvenu, care îl declară nevinovat şi îi dăruieşte şi două sfeşnice de argint. Jean Valjean pleacă şi se întâlneşte pe drum cu un micuţul Gervais, căruia îi fură moneda de doi franci, neascultându-i rugăminţile stăruitoare de a i-o înapoia.

Ajuns la Montreuil-sur-mer, şi schimbat treptat de bunătatea pe care episcopul i-o arătase, fostul ocnaş îşi ia numele de Madeleine şi începe o mică afacere în domeniul industriei mărgelariei folosind tehnici invatate la ocnă. Afacerea prosperă şi ajunge una profitabilă. În scurt timp, orasul Montreuil-sur mer renaşte datorită domnului Madeleine. El devine binefăcătorul ţinutului: dă de lucru şomerilor, îi ajută pe săraci şi pe bolnavi; este numit primarul oraşului, după ce refuză de mai multe ori.

Un vigilent inspector de poliţie, numit Javert, asistă la episodul în care primarul îl salvează pe moş Fauchelevent, dând dovadă de o forţă fizică nemaiintâlnită, aproape supranaturală. Îşi dă repede seama că Madeleine nu este nimeni altul decât ocnaşul Jean Valjean, vestit pentru forţa sa.
Acesta se întâlneşte la sediul poliţiei cu Fantine, o fostă lucrătoare de la fabrică, ajunsă pe drumuri şi nevoită să facă fapte josnice pentru a-şi întreţine fetiţa. El dă poruncă să fie eliberată şi atrage astfel şi mai mult suspiciunile lui Javert asupra lui. Fantine este internată şi îngrijită de o măicuţă pe nume Simplice. Domnul Madeleine o vizitează pe nefericită aproape zilnic şi începe să-i cunoască nevoile. Fetiţa acesteia, pe nume Cosette, este crescută de ticăloşii soţi Thenardier, care îi cereau bani în fiecare lună pentru ca micuţa fetiţă să fie o servitoare şi să mănânce resturile de mâncare de pe jos.

Primarul, înduioşat de starea Fantinei, care era pe moarte, hotărăşte să plece la Montfermeil, satul în care se afla cârciuma lui Thenardier, pentru a o înapoia pe Cosette. Dar prea târziu! Madeleine este prins de Javert, care îl urmărea de foarte mult timp. Fantine moare, reuşind să obţină promisiunea primarului că va avea grijă de fetiţa sa.

Jean Valjean scapă din închisoare de două ori: prima dată scapă din mâinile lui Javert, iar a doua oară de la ocnă, printr-o întâmplare misterioasă. Salvează viaţa unui marinar de pe un vas dar „moare” chiar el. De fapt se aruncă in mare şi este crezut mort. Se duce la Montfermeil, după ce îşi ia, de la domnul Lafitte, banii pe care îi deţinea sub numele de Madeleine, şi o cumpară pe Cosette de la nemiloşii hangii.

Se mută la Paris, în hardughia Gorbeau, de unde este nevoit să plece din cauza lui Javert, care îl urmăreşte din nou. Scapă de el şi se duce împreună cu Cosette, pe care o îndragea acum enorm, la mănăstirea Petit-Picpus. Acolo îl intâlneşte pe grădinarul moş Fauchelevent, care îl ajută să se stabilească la mănăstire.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Mizerabilii", publicata in 3 categorii, Beletristica / Capodopere, Beletristica / Literatura universala, Beletristica / Literatura clasica, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Victor Hugo si a fost publicata de editura Cartex. Se poate cumpara cartea Mizerabilii prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Mizerabilii" este de 53 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Mizerabilii

Eneida
Publius Vergilius Maro