Mitul nasterii eroului : O interpretare psihologica a mitologiei

Editura Herald
19,00 Lei

Colectia: Psihoterapia

Recenzie Mitul nasterii eroului : O interpretare psihologica a mitologiei

Popoarele civilizate proeminente, precum babilonienii, egiptenii, evreii si hindusii, locuitorii Iranului si cei ai Persiei, grecii si romanii, ca si teutonii si altii, au inceput cu totii dintr-un stadiu timpuriu sa-si glorifice in numeroase poeme si legende eroii, printii si regii mitici, intemeietorii de religii, dinastii, imperii sau cetati, pe scurt eroii nationali.

Povestea nasterii si primei parti a vietii acestor personalitati a ajuns sa fie investita cu trasaturi fantastice, care prezinta o similaritate surprinzatoare la persoane diferite, desi acestea se aflau la mare distanta si erau complet independente unele de celelalte. Multi cercetatori au fost impresionati de acest fapt si una dintre principalele probleme ale cercetarii mitologice rezida inca in gasirea explicatiei pentru analogiile vaste din schemele fundamentale ale povestilor mitice, ce apar ca fiind si mai enigmatice din cauza unanimitatii in anumite detalii si a reaparitiei lor in cea mai mare parte a categoriilor rezultate in urma clasificarii.

Multi psihologi ai secolului 20 au incercat sa desluseasca misterele psihicului uman, in special prin intermediul mitologiei clasice. Aceasta tendinta a dus mai tarziu la intuitiile lui Jung, Joseph Campbell si altii. Insa primul savant care a explorat aceasta convergenta a fost Otto Rank. Una dintre problemele cele mai provocatoare ale mitologiei comparative, care este mai mult decat evidenta, o reprezinta asemanarile cros-culturale, in mituri, legende si folclor. De exemplu, mitul potopului, cautarea eroica, si in special legenda nasterii eroului apar peste tot in lume, din Africa pana in America de Sud.

In epoca in care Rank si-a scris cartea, cercetarea mitologica ce cauta sa explice acest fenomen prin difuziune sau fenomene astronomice isi epuizase resursele. In schimb, Rank a cautat sa explice aceste motive comune in termenii a ceea ce el credea a fi universalii psihologice. Mitul nasterii eroului i-a adus autorului notorietate in lumea stiintifica. Inca din vremea cand era un apropiat colaborator al lui Sigmund Freud" in Viena, Rank a avut originala idee de a interpreta miturile ca vise de masa. Bogata intr-un material istoric - de la Sargon la Isus - cartea compara stereotipurile de eroi si legende cu bazelor lor psihologice. Este o aplicatie revolutionara a metodei psihanalitice la mitologia comparativa.

"O trecere rapidă în revistă a acestor mituri eroice aparent diferite evidenţiază în mod pronunţat o serie de trăsături comune, având o bază de plecare tipică, din care s-ar..." Continuare...

"Cum nimeni nu s-a arătat dornic să îi ia apărarea, tânăra ducesă s-a rugat cu ardoare la Dumnezeu să o salveze. Şi departe, în îndepărtatul Montsalvat, în consiliul..." Continuare...

Cartea "Mitul nasterii eroului" a fost publicata in categoria Psihologie / Psihoterapie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Otto Rank si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Mitul nasterii eroului prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Mitul nasterii eroului" este de 19 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-249-7
Pagini: 156

Pret Mitul nasterii eroului : O interpretare psihologica a mitologiei