Iubire magica (BPT)

Iubire magica (BPT)

Editura Art
13,90 Lei

Recenzie Iubire magica (BPT)

In universul imaginar propriu povestirilor lui Voiculescu legăturile între oameni, animale, lucruri, locuri se fac prin asemenea comunicări magice. Între tenebrele purei animalităţi şi luminile sufletului uman nu există pereţi despărţitori. Sfera animalicului, ca şi întune­ricul organic al feminităţii sunt opuse spiritului raţional, cunoaşterii lo­gice şi creaţiilor sale: civilizaţia ştiinţifică şi tehnică...

Omul care nu comunică în acest sens magic cu cele ale naturii poate să săvâr­şeas­că grave păcate împotriva firii. Iubirea magică este un "răscol se­xual", o posesiune demonică. Ea nu are nimic sentimental. Ea afec­tează îndeobşte oameni care păreau imuni faţă de o asemenea agresiune din tenebre, fiind "luminaţi", oră­şe­ni civilizaţi, aparent eli­be­raţi de superstiţii. Fiinţa ispititoare este de obi­cei elementară: o frumoa­să mun­teancă ("Iubire ma­gică"), ne­vasta unui paznic al fazanăriei ("Se­zon mort"), o ţigancă sedu­că­toare ("Sa­kun­tala"). Locul unde se petrece aven­tura erotică este sălba­tic, vraja ema­nând din făpturi cu o putere htonică.

Rareori un prozator ne-a convins asemenea lui Voicu­les­cu povestitorul că actul de imagi­na­ţie al scriitorului este un act ma­gic...

Povestirile lui V. Voiculescu pun în lumină o vocaţie a fabulării şi, în acelaşi timp, o conştiinţă a funcţiei irealizatoare a imaginaţiei... (Nicolae BALOTĂ, V. Voiculescu sau duhul povestirii, capitolele "Mito­gra­ful şi povestirea", "Magnetismul vital", "Iubirea magică", în vol. "De la Ion la Ioanide. Prozatori români ai secolului XX")

Cartea "Iubire magica (BPT)" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura romana si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Vasile Voiculescu si a fost publicata de editura Art. Se poate cumpara cartea Iubire magica (BPT) prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Iubire magica (BPT)" este de 13.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 9789731246161

Pret Iubire magica (BPT)

Anotimpuri (BPT)