Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii

24,95 Lei

Colectia: BIBLIOTECA IOAN PETRU CULIANU

Recenzie Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii

Elementul comun al studiilor ce compun volumul – aparute in diverse publicatii intre anii 1975 si 1980 – este fenomenologia cu multiple fatete a gnozei. Desi intre Grecia antica si epoca lui Mihail Bulgakov s-a scurs mult timp, desi speculatiile incarcate de pesimism ale lui Empedocle si Maestrul si Margareta par separate de un abis, in masura in care si unul, si celalalt cauta un raspuns la intrebarea „de unde vine raul?”, e legitim sa le compari concluziile pentru a vedea daca intre ei exista sau nu vreo asemanare. In opinia lui Culianu, amindoi sint dualisti si nihilisti, si intrucit nihilismul reprezinta destinul Occidentului modern, autorul exploreaza Antichitatea tirzie, Renasterea si romantismul pentru a arunca o lumina noua asupra citorva momente ale acestui destin.

„Intre anii 1974 si 1979, cercetarea lui Culianu a dezvoltat aproape in intregime tematica «Mircea Eliade», a epuizat principalele izvoare ale temelor despre «religie si putere», a pus fundatiile altor doua teme majore, «gnozele dualiste» si «ascensiunea sufletului in Antichitatea tirzie si in Evul Mediu», si a folosit, desi dintr-o perspectiva heideggeriana care avea sa se atenueze pina in 1984, cadrul teoretic al dinamicii civilizatiilor dezvoltat in Eros si magie in Renastere.” - Eduard Iricinschi

Cartea "Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii" a fost publicata in categoria Filosofie / Filosofie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Ioan Petru Culianu si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii" este de 24.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2830-8
Pagini: 248

Pret Iter in silvis. Volumul I: Eseuri despre gnoza si alte studii