Istoria Bizantului

Istoria Bizantului

40,00 Lei

Recenzie Istoria Bizantului

Lucrarea de fată reprezintă rodul unor ani lungi de muncă la catedră. Doamna Maria Georgescu a avut astfel posibilitatea să parcurgă o bibliografie imensă, in mai multe limbi de circulatie actuală sau vorbite in secole astăzi uitate. Acest amplu material scris i-a permis autoarei să analizeze fiecare episod din trecutul mirificului si misteriosului imperiu situat la intalnirea a nu mai putin de trei continente.

Este o caracteristică geopolitică singulară in istorie, derivată si din vecinătatea cu Marea Neagră, pe atunci placă turnantă a relatiilor dintre Orient si Occident. Ea a dat Imperiului Bizantin specificul său eclectic si sincretic de mojar al civilizatiilor europene, asiatice si africane, ceea ce, poate, i-a permis să reziste atata timp in fata răutatii oamenilor din interior si din exterior. A fost trăsătura majoră si caracteristică a Bizantului pe care autoarea, cu discretie, a subliniat-o permanent ca pe un adevărat fir călăuzitor.

Sper ca această carte să fie citită cu aceeasi patimă si interes pe care le-a vădit autoarea atunci cand a scris-o: aceasta ar fi cea mai frumoasă răsplată a profesoarei pentru munca ei in slujba generatiilor tinere. - prof. univ. dr. Radu Stefan Vergatti

"Istoria Bizantului" , lucrare pentru cultura generala, prezintă evolutia generală a statului bizantin si transformările politicii sale interne si externe, structurate si prezentate după marile perioade istorice de dezvoltare. Structura romană a statului, puterea greacă si credinta crestină - acestea sunt marile surse de inspiratie ale Bizantului.

De altfel, numai sinteza culturii elenistice si religia crestină cu forma romană a statului au făcut posibilă constituirea fenomenului istoric pe care il numim Imperiul bizantin. In cadrul indelungatei sale evolutii, intre secolele IV-XV, istoricii au segmentat trei perioade distincte. Prima include secolele IV-VI (330-610), fiind perioada de tranzitie de la Imperiul roman la monarhia greco-orientală. Perioada a doua inglobează următoarele cinci secole (610-1081), fiind perioada clasică a istoriei bizantine, in care imperiul cunoaste trăsăturile sale originale din punct de vedere economic, geografic, etnic, social, administrativ si religios. Ultima perioadă, de aproape patru secole (1081-1453) este perioada de declin generalizat a imperiului.

Evenimentele si domniile marcante ale acestei istorii sunt prezentate pe larg, punctandu-se nu numai datele politice ci si contextul social, economic sau cultural care a influentat o astfel de evolutie. Pentru a facilita orientarea, autoarea a realizat si tabele sinoptice, cronologice si genealogice, alături de un indice de nume si o serie de hărti cu granitele Imperiului de-a lungul diferitelor etape de expansiune, excelente instrumente de lucru. Cartea, departe de a se adresa exclusiv unui public specializat, poate fi citită cu interes de toţi iubitori de istorie. - Editorul

Cartea "Istoria Bizantului" a fost publicata in categoria Istorie / Civilizatii si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Maria Georgescu si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Istoria Bizantului prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Istoria Bizantului" este de 40 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-8966-33-8
Pagini: 360
Format: 17 x 24 cm