Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez

49,00 Lei

Colectia: Monografii

Recenzie Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez

Lucrarea Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez constituie o analiza originala si detaliata a reglementarilor aplicabile in Romania si in Franta, avand la baza teza de doctorat intitulata „Principii aplicabile domeniului public in Romania si in Franta”, sustinuta de autor, in cursul anului 2011, la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti.

Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public sunt tratate dintr-o perspectiva multidisciplinara, fiind prezentate, in ambele sisteme de drept, atat evolutia istorica si legislativa a acestora, cat si solutiile jurisprudentiale relevante. De o importanta deosebita sunt deciziile Consiliului de Stat francez, care au conturat, de-a lungul timpului, sfera domeniului public si a principiilor specifice acestuia, dar si unele orientari ale Consiliului Constitutional. In ceea ce priveste solutiile adoptate de catre legiuitorul roman, dincolo de analiza textelor constitutionale se remarca modificarile aduse Legii nr. 213/1998, odata cu intrarea in vigoare a noului Cod civil.

Dintre principalele teme abordate in aceasta monografie, amintim: originile si cristalizarea notiunii de domeniu public; prezentarea legislatiei relevante; evolutia principiilor inalienabilitatii si imprescriptibilitatii domeniului public; efectele si eventualele exceptii; jurisprudenta instantelor constitutionale, judiciare sau, dupa caz, administrative; regimul drepturilor reale care afecteaza bunurile domeniale; regimul actiunilor posesorii; imprescriptibilitatea actiunii in revendicare avand ca obiect dependintele domeniale s.a.

Cartea "Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Alexandru-Sorin Ciobanu si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Inalienabilitatea si imprescriptibilitatea domeniului public in dreptul roman si in dreptul francez" este de 49 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: iunie 2012
ISBN: 978-973-127-826-1
Pagini: 470