Imaginea evreului in cultura romana

Imaginea evreului in cultura romana

Editia: 3
44.95 35.96 Lei

Seria: Seria de autor Andrei Oisteanu

Recenzie Imaginea evreului in cultura romana

"Bazat pe o cercetare meticuloasa, acest studiu este o profunda revelatie a celuilalt in cultura occidentala. Evreul imaginar, in intruparea sa specifica culturii romane si est-central-europene, reverbereaza in toate creatiile mitice infernale din Europa incapand cu primul secol al crestinismului. Stratificarea povestilor si imaginilor are efectul unui film horror realizat de un maestru. Cartea lui Andrei Oisteanu este o privire patrunzatoare asupra celui mai intunecat dintre secretele Europei. Este un text indispensabil." - Andrei Codrescu

"Un studiu antropologic profund si edificator, alcatuit pe mai multe niveluri - cultural, istoric, socio-politic si religios - , pe o tema noua si totusi atat de veche. Imaginea strainului spune multe despre istoria si psihologia sa proprie, dar poate si mai multe despre vecinul-observator. Intre evreul-fictiune si cel real se afla o intreaga istorie de mii de ani. Autorul acesti fascinante carti ne ofera o descriere si o analiza aprofundata, subtila si lucida a unui anumit spatiu, dar mesajul sau merge mult mai departe." - Norman Manea

Volumul prezinta originea, evolutia temporala si spatiala, supravietuirea sau disparitia cliseelor ce compun portretul fizic, profesional, spiritual, magico-mitic si religios al „evreului imaginar” in spatiul cultural romanesc. Este de asemenea analizat modul in care antisemitismul popular l-a influentat pe cel intelectual si politic, de la jumatatea secolului al XIX-lea pina astazi. Abordind tema din perspectiva si cu instrumentele antropologiei culturale, autorul reface portretul-robot al evreului imaginar si evalueaza diferentele dintre acesta si evreul real.

Cartea "Imaginea evreului in cultura romana" a fost publicata in categoria Sociologie / Antropologie si etnologie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Andrei Oisteanu si a fost publicata de editura Polirom. Se poate cumpara cartea Imaginea evreului in cultura romana prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Imaginea evreului in cultura romana" este de 35.96 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-46-2562-8
Pagini: 608

Pret Imaginea evreului in cultura romana