Ideea de natura : O istorie a gandirii cosmologice europene

Editura Herald
34,00 Lei

Recenzie Ideea de natura : O istorie a gandirii cosmologice europene

Valoarea acestui volum este data de analiza magistrala a marilor cosmologii din trecut si din prezent. Coolingwood insufla viata in aceste speculatii prin raportarea lor la stiinta actuala sau la stiinta care le-a influentat. - Philosophy and Phenomenological Research

Lucrarea lui Collingwood - filozof si istoric britanic de secol XX - reprezinta un demers remarcabil ce vizeaza tratarea ideii de natura prin prisma cosmologiei. Pornind de la ideea potrivit careia au existat trei mari perioade in care filosofia si stiinta au fost in special interesate de acest subiect - Grecia clasica, renasterea si epoca moderna -, autorul intreprinde o incursiune detaliata, comparativa, bogata informational, prin marile momente ale cosmologiei. De la ganditorii ionieni la cei renascentisti, de la cei premoderni la cei contemporani, Collingwood se apleaca asupra unor concepte fundamentale precum materie-minte, spatiu-timp sau miscare-nemiscare. el puncteaza, de asemenea, ecoul paradigmatic peste timp al unor nume precum Pitagora, Aristotel, Copernic, Newton, Kant, Hegel, Einstein sau Whitehead. Filosoful isi incheie lucrarea cu propria sa teza asupra studiului cosmologiei: orice demers de intelegere si abordare a stiintelor naturii trebuie sa fie strans legat de cercetarea istorica. Aceasta pentru ca orice fapt care intra in sfera cosmologica nu poate fi cu adevarat inteles independent de tesatura de fapte istorice care il presupun. Asadar, viitorul cosmologiei este cel al "trecerii de la ideea de natura la ideea de istorie". - Romania libera

Cartea "Ideea de natura" a fost publicata in categoria Filosofie / Filosofie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de R. G. Collingwood si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Ideea de natura prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ideea de natura" este de 34 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-267-1
Pagini: 292

Pret Ideea de natura : O istorie a gandirii cosmologice europene