Haralamba

Haralamba

Editura Trei
19,00 Lei

Colectia: In afara colectiilor

Recenzie Haralamba

„Ca să fiu sincer, mă dau în vânt şi după cărţile ceva mai filosofice, care conţin elemente moralizatoare. De exemplu, dintr-o carte despre destin, am aflat că acesta (destinul!) îţi joacă feste şi că nu trebuie să te încrezi în el. Pe de altă parte, se spune că destinul e forma supremă a libertăţii răpite! Tu vrei să devii morcov sau foaie de varză, iar destinul te împinge să fii cu totul altceva, împotriva voinţei tale, de exemplu să fii Beethoven sau Einstein. Te zbaţi, dai din picioare ca un copil răzgâiat, ţipi că nu vrei, dar destinul te împinge să fii Napoleon, Platon sau Gheorghe din Vale. Ai vrea să mori prost, dar să fii condamnat să ajungi genial este la fel de dureros cu a dori să ajungi genial, dar să fii condamnat să rămâi pentru o vecie prostul-proştilor."

Într-o formulă narativă insolită care combină povestea cu parodia şi cu reflecţia asupra lucrurilor grave ale zilelor noastre, Haralamba este un roman sub formă de jurnal. Vocea autorului se împleteşte cu voci ale unor personaje imaginare, născocite de o fantezie ce abandonează de bunăvoie tabuul pudorii: mărturisiri incomode, consideraţii cinice, dure, critice, scenarii care, în mod evident, provin din cadre de viaţă mult prea diferite pentru a aparţine unui singur om.
Savoarea acestui roman este dată de îndrăzneala jocului imaginativ şi de umorul copleşitor al abordării.

Ion Mărculescu s-a născut pe 12 noiembrie 1944 şi a absolvit Facultatea de Arte Plastice din cadrul Institutului „Nicolae Grigorescu" (Bucureşti).
Scrie pentru revista „Litere" şi colaborează la „Fotografia" cu texte de teorie, critică şi istorie a fotografiei. Participă la expoziţii personale şi colective de pictură. În materie de artă fotografică, a obţinut numeroase distincţii dintre care, cele mai importante, două medalii de aur (1986) la Salonul „Fotosport" – Reus din Spania şi, în 2010, la acelaşi salon mondial, Medalia Salonului şi Trofeul Comitetului Olimpic Internaţional.

Cartea "Haralamba" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura romana si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Ion Marculescu si a fost publicata de editura Trei. Se poate cumpara cartea Haralamba prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Haralamba" este de 19 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-707-618-2
Pagini: 224
Subiecte: haralamba , ion marculescu