Globalizarea : Teoreticieni fundamentali

34,00 Lei

Colectia: Relatii internationale

Recenzie Globalizarea : Teoreticieni fundamentali

Cartea oferă un comentariu critic asupra lucrărilor principalilor teoreticieni ai globalizării, aducând totodată noi argumente privind viitoarele direcţii ale gândirii despre globalizare. Cartea ghidează cititorul printre principalele argumente formulate de aceştia, explicând locul pe care-l ocupă aceşti gânditori în dezbaterea asupra globalizării şi evaluând răspunsul critic la contribuţiile lor.

Cele unsprezece capitole tematice se concentrează asupra unuia sau a doi gânditori, acoperind toate aspectele dezbaterii asupra globalizării, de la argumentele teoretice ale lui Anthony Giddens şi Manuel Castells la cele pozitive ale lui Thomas Friedman şi Martin Wolf şi la ideile reformiste ale lui Joseph Stiglitz. Pe parcursul cărţii se regăsesc analizate şi contribuţiile altor teoreticieni, precum Immanuel Wallerstein, Arjun Appadurai, Paul Hirst, Noami Klein, Grahame Thompson, David Held, Anthony McGrew, Michael Hardt, Antonio Negri, Saskia Sassen şi Peter Dicken.

Fiecare capitol oferă însă şi o serie de lecturi suplimentare atent selectate pentru fiecare dintre teoreticienii discutaţi. Cartea se încheie cu un capitol de concluzii în care sunt analizate viitoarele direcţii posibile ale gândirii despre globalizare. Chiar dacă fiecare din aceste capitole poate fi citit independent, cartea a fost gândită ca un întreg pentru a înlesni cititorului înţelegerea asupra modului în care ideile acestor teoreticieni relaţionează sau contrastează unele cu altele.

Despre autor:

Andrew Jones este lector la catedra de Geografie Economică din cadrul Birkbeck College, Universitatea din Londra.

"Globalizarea-ca-Imperiu Pentru Hardt şi Negri, „imperiul se materializează în faţa ochilor noştri" (Hardt şi Negri 2000: XI). Argumentul central ar fi că „în ultimele..." Continuare...

"Concluzie: dezbateri despre spaţialitatea globalizării În ultima parte a acestui capitol voi examina modul în care a fost receptată critic gândirea spaţială despre globalizare..." Continuare...

Cartea "Globalizarea" a fost publicata in categoria Istorie / Relatii Internationale. Diplomatie si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Andrew Jones si a fost publicata de editura CA Publishing. Se poate cumpara cartea Globalizarea prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Globalizarea" este de 34 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-8330-00-6
Pagini: 329
Format: 14,5 x 20,5 cm