Recenzie Ghidul vinurilor romanesti

• Cuvant-inainte
  • Istoria vinului romanesc
  • Din vie, in pahar
  • Vin si preparate culinare
  • Producatori romani de vinuri
  • Enoturism

Prezenta lucrare s-a nascut din necesitatea informarii cititorilor in mod corect si onest despre un produs atat de cotidian si totusi atat de complex cum este vinul, dupa ce mai multi cititori sau colaboratori s-au confruntat cu informatii false, incomplete sau traduceri eronate ce faceau referire la aceasta mirifica lume ce se regaseste in paharele noastre. De aceea, lucrarea nu respecta intru totul cutumele unei lucrari stiintifice, dorindu-se mai degraba a fi un "ghid practic de utilizare" a vinului. In plus, prin eliminarea din limbaj a exceselor tehnice, este accesibila oricui.

Parcurgand aceste pagini, cititorul va avea privilegiul sa patrunda in lumea istoriei vinului, sa se lase purtat pe aripi de legenda, dar sa si dea piept cu incalcitele procese tehnologice pe care generatii de vinificatori le-au adus la nivel de arta. Nu sunt deloc neglijabile nici aspecte precum modul de prezentare si servire a bunurilor, asocierile culinare etc., aspecte ce tin de brava casta a somelierilor.

Fata de alte lucrari de profil, aceasta carte aduce ca element de noutate si originalitate apropierea lumii vinului de turism, lucru deloc intamplator. Este deja binecunoscut faptul ca, in tari precum Franta, Italia, Germania, oenoturismul aduce venituri importante...

Am lasat la sfarsit prezentarea  regiunilor viticole ale Romaniei, carora acest ghid le dedica un capitol distinct. Astfel, pentru cei interesati, sunt trecute in revista conditiile specifice si potentialul fiecarei podgorii romanesti, in context european. Se naste astfel fireasca intrebare: sunt vinurile noastre pregatite sa cucereasca Europa? si daca da, ce strategie alegem? - Lector univ. dr. Catalin Galan

Cartea "Ghidul vinurilor romanesti" a fost publicata in categoria Arta culinara / Bauturi si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 19.03.2014. Se poate cumpara cartea Ghidul vinurilor romanesti prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ghidul vinurilor romanesti" este de 29.5 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-8403-08-3
Pagini: 112
Format: 16,5 x 23,5 cm