Geografia asezarilor

Geografia asezarilor

30,00 Lei

Recenzie Geografia asezarilor

EDITIA II, revizuită

....Lucrarea conţine 14 capitole care, în opinia noastră, cuprind întreaga problematică ridicată în prezent de aşezările umane. De la enumerarea şi analiza componentelor aşezărilor umane, până la analiza funcţională complexă a aşezărilor urbane şi rurale, lucrarea de faţă se axează atât pe demonstraţia analitică a unor fenomene geografice complexe, cât şi pe sinteza pe care autorul a reuşit s-o întocmească pe parcursul celor peste 210 de pagini cât numără această lucrare. Un element care se constitue într-o abordare foarte originală a aşezărilor rurale şi urbane, este analiza acestor aşezări prin prisma acelor discipline umaniste care sunt absolut necesare a fi abordate într-un studiu umano-geografic.

Autorul a înţeles pe deplin faptul că simpla „descriere” geografică a unei aşezări, indiferent că este un sat sau un oraş, nu este de ajuns pentru înţelegerea acelor fenomene determinante în spaţiul geografic umanizat. În esenţă, autorul, a reuşit prin această lucrare, să demonstreze faptul că numai „analiza” geografică complexă poate răspunde la multitudinea de întrebări şi probleme pe care aşezările umane le ridică în cadrul societăţii actuale. Domnul lector doctor Adrian-Aurel BALTĂLUNGĂ a reuşit să ne demonstreze prin această lucrare, încă odată, că vremea „Geo-grafiei” adică a simplelor şi simplistelor descrieri geografice, se apropie de sfârşit, şi că trebuie să facem trecerea la un nou tip de geografie, analitică, la ceea ce Simion Mehedinţi numea în urmă cu 104 de ani în lucrarea sa Antropogeografia şi întemeetorul ei Fr.Ratzel,  „Geo-analitică”....

... Citind manuscrisul, am avut plăcerea să regăsesc stilul domniei sale, expresiile şi ideile sale pe care personal le cunosc încă din perioada studenţiei. Această lucrare nu a făcut decât să-mi reconfirme aprecierile şi încrederea profesională şi ştiinţifică pe care le-am avut şi le am în autorul acestei cărţi. Aşa cum era de aşteptat, domnul lector doctor Adrian-Aurel BALTĂLUNGĂ a reuşit şi de această dată, la fel ca şi în celelalte 5 lucrări majore apărute sub semnătura domniei sale, să cuprindă un domeniu nu numai interesant şi atrăgător din punct de vedere ştiinţific, dar şi foarte complicat, datorită permanentelor schimbări care au loc în ansamblul mediului geografic uman.... - dr. Silviu COSTACHIE

Se spune ca Dumnezeu, după ce a creat Pamantul, si-a continuat opera cu orasele. A luat un cos plin cu flori si a pornit in periplu, aruncand din loc in loc cate o floare. Acolo unde aceasta cădea, inflorea un oras. La un moment dat, s-a impiedicat de Alpi iar cosul s-a răsturnat deasupra Italiei ... astfel a răsărit un sirag de perle - minunatele orase italiene. (prof. univ. dr. Valeria Amelia VELCEA, in memoriam ...).

Cartea "Geografia asezarilor" a fost publicata in categoria Diverse / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Adrian Aurel Baltalunga si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Geografia asezarilor prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Geografia asezarilor" este de 30 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-537-035-7
Pagini: 222
Format: 17 x 24 cm