Forme de habitat ale eneoliticului final si perioadei de tranzitie la Dunarea de jos

18,00 Lei

Recenzie Forme de habitat ale eneoliticului final si perioadei de tranzitie la Dunarea de jos

Scopul lucrării este acela de a stabili tipurile de asezări, de constructii si anexele acestora corespunzătoare fiecărei etape. Rezultatele obtinute vor putea completa informatiile referitoare la: dinamica demografică - prin fluctuatiile numărului de asezări pe perioade si regiuni; conditiile de mediu - prin alegerea anumitor zone pentru asezare si prin tehnicile si materialele de constructie a locuintelor; caracterul ocupational - reflectat prin amplasarea asezărilor în apropierea unor resurse, precum si prin intensitatea si durata locuirii, permanentă sau sezonieră.

O primă secventă a studiului face obiectul prezentei lucrări si este consacrată structurilor de de locuire din eneoliticul final si perioada de tranzitie la Dunărea de Jos. Scopul urmărit este acela de a surprinde modificările care intervin la sfârsitul eneoliticului si caracterizarea locuirii din perioada următoare. Pentru aceasta am selectat si analizat un număr restrâns de asezări reprezentative, corespunzătoare culturilor Cernavodă I, III si II.

Beneficiind si de pregătirea noastră anterioară de geodez, am încercat să îmbinăm informatiile arheologice cu cele din domeniul măsurătorilor terestre (topografie, cartografie, si fotogrammetrie). Pe baza informatiilor preluate din cercetări arheologice anterioare (Cernavodă, Hârsova, Râmnicelu), precum si în urma reluării altora (Tăusanca, Radovanu-Gorgana întâia, Căscioarele-Ostrovel, Mironesti-Malu Rosu si altele), am realizat modele tridimensionale ale zonelor asezărilor.

Aceasta constituie o cale indispensabilă spre realizarea unor propuneri de reconstituire pertinente. Nu putem să nu recunoastem si să ne asumăm anumite lacune si carente în demersul nostru, pe care sperăm să le eliminăm în viitor. Asa cum cercetarea noastră în analizarea topografiei asezărilor tracice este la debut, si metodologia pe care intentionăm să o folosim este la nivel de experiment. Autorul

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Forme de habitat ale eneoliticului final si perioadei de tranzitie la Dunarea de jos", publicata in 2 categorii, Stiinte / Arheologie, Istorie / Diverse, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Alexandru Morintz si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Forme de habitat ale eneoliticului final si perioadei de tranzitie la Dunarea de jos prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Forme de habitat ale eneoliticului final si perioadei de tranzitie la Dunarea de jos" este de 18 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-8966-35-2
Pagini: 156
Format: 17 x 24 cm