Filosofia pentadica - Problema transcendentei

Editura Herald
24,00 Lei

Colectia: COGITO

Recenzie Filosofia pentadica - Problema transcendentei

"Filosofia pentadica I. Problema transcendentei este un studiu filosofic amplu documentat si temeinic argumentat, aplecat asupra problemei metafizice a sistemelor categoriale dar si a transcendentei. In viziunea autorului, filosofia pentadica este "un sistem categorial-filosofic de tip dialectico-speculativ, care se deosebeste in multe privinte de celelalte sisteme filosofice".

Aceasta este abordata in spiritul optimist al ideii ca filosofia contemporana - ca si intreg contextul cultural actual, cu nota sa predominant stiintifica si tehnica - mai are nevoie astazi, si mai poate integra, sisteme categoriale. Prima parte a volumului se focuseaza, astfel, pe explicarea filosofiei pentadice, prilejuind o imersiune in chestiuni fundamentale ale domeniului filosofiei precum clasificarea si originea categoriilor sau tipuri de facultati ale gandirii.

Cea de-a doua parte reprezinta o analiza a problemei transcendentei din mai multe perspective esentiale precum: distinctiile conceptuale intre transcendenta, transcendentalitate si existenta, relatia dintre aceasta si religie sau aspectele sale cosmologice. Filosofia pentadica este, pentru cititorul avizat si nu numai, un prilej de radiografiere a unor probleme de fond, cu traditie, ale filosofiei. Demersul explicativ merge, desigur, mana in mana cu trimiteri constante la momente si autori cheie din istoria reflectiei filosofice, precum Aristotel, Fichte, Hegel, Kant, Brentano. O lectura nu usoara dar, cu siguranta, provocatoare ca exercitiu intelectual." - Irina-Gabriela Buda, "Romania Libera"

"Percepţia extrasenzorială autentică nu este o reprezentare, dar poate fi, ca şi aceasta, voluntară sau involuntară, în ultimul caz devenind uneori patologică: obsesie sau halucinaţie...." Continuare...

"Există însă şi concepţii teologico-filosofice despre Transcendenţă mai apropiate de zilele noastre, cum este cea catolică profesată în Germania, al cărei reprezentant, Josef Hochstaffl..." Continuare...

Cartea "Filosofia pentadica - Problema transcendentei" a fost publicata in categoria Religie si teologie / Spiritualitate si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 20.03.2014. A fost scrisa de Alexandru Surdu si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Filosofia pentadica - Problema transcendentei prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Filosofia pentadica - Problema transcendentei" este de 24 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-260-2
Pagini: 240

Pret Filosofia pentadica - Problema transcendentei