Eminescu explicat fratelui meu

Eminescu explicat fratelui meu

Editura Art
19,90 Lei

Colectia: Revizitari

Recenzie Eminescu explicat fratelui meu

Mai poate fi citită poezia lui Eminescu, astăzi, cu ochi străin, adică – aşa cum ar descoperi-o un cititor care nu sunt eu, cel educat în spiritul cultului eminescian, ci un seamăn al meu, cititor ca şi mine, dar lipsit de prejudecăţile mele în receptare?
Întorcându-mă la a scrie despre opera lui Eminescu, am vrut să recitesc poezia lui privind-o „cu ochi străini", căutând să reactivez acele locuri ale operei pe care exegeza le-a lăsat deoparte - ca fiind ininteligibile (de ex.: atelierul Odei în metru antic), incongruente (de ex.: Gemenii, Odin şi poetul) sau insuficient de valoroase (erotica de tinereţe, poeziile-pastişe după paşoptişti) - ori pe care aceeaşi exegeză le-a comentat urmând prea îndeaproape îndrumările discursurilor de escortă (Epigonii, Mureşanu).

Mai poate fi citită poezia lui Eminescu, astăzi, cu ochi străin, adică - aşa cum ar descoperi-o un cititor care nu sunt eu, cel educat în spiritul cultului eminescian, ci un seamăn al meu, cititor ca şi mine, dar lipsit de prejudecăţile mele în receptare? Cine e cititorul, mon semblable, mon frère, căruia mă adresez, interpretând opera eminesciană? Pe cine însoţesc în descoperirea operei eminesciene? Şi - deloc lipsit de importanţă pentru propria mea istorie - cine şi în ce fel se află alături de mine, atunci când îl citesc pe acest poet esenţial pentru devenirea mea interioară?

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Eminescu explicat fratelui meu", publicata in 2 categorii, Beletristica / Critica literara, Beletristica / Literatura romana, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Ioana Bot si a fost publicata de editura Art. Se poate cumpara cartea Eminescu explicat fratelui meu prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Eminescu explicat fratelui meu" este de 19.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: aprilie 2012
ISBN: 978-973-124-725-0
Pagini: 272