Economia binelui si a raului

Economia binelui si a raului

Editura Publica
69,00 Lei

Recenzie Economia binelui si a raului

În Economia binelui şi a răului, Sedlacek regândeşte radical domeniul economiei, provocându-ne să ne schimbăm ipotezele despre lume. Economia se pretinde a fi o ştiinţă, un demers de cunoaştere matematic şi imun la judecăţi de valoare, dar Sedlacek o vede mai degrabă ca pe un fenomen cultural, un produs al civilizaţiei umane. „Până şi cel mai sofisticat model matematic nu este, în realitate, altceva decât o poveste – o parabolă, strădania noastră de a înţelege (raţional) lumea din jurul nostru”, scrie Sedlacek.

Pentru a înţelege credinţele de la temelia economiei, el evadează dintre zidurile acestei discipline şi găseşte ştiinţa economiei în mituri, religie, teologie, filosofie, psihologie, literatură şi film. Sedlacek cutreieră un vast teritoriu ideatic, de la Epopeea lui Ghilgameş şi Vechiul Testament, la perioada apariţiei creştinismului, de la Descartes şi Adam Smith, la consumerismul din Fight Club. În stilul său postmodern incitant, el pune întrebări „metaeconomice” scrutătoare despre însuşi sufletul economiei. Socotit de experţi un remarcabil pas înainte în „umaneconomie”, Sedlacek pune înţelepciunea filosofilor şi a poeţilor deasupra modelelor strict matematice de comportament uman.

Cartea lui deschizătoare de drumuri promite să schimbe însuşi modul în care gândim economia şi modul în care calculăm valoarea economică. Un economist mult admirat, care face parte din Consiliul Economic Naţional de la Praga, regândeşte radical domeniul său de expertiză, contestând ipotezele despre lumea afacerilor. - PUBLISHERS WEEKLY

Economia binelui şi a răului este un fermecător tur de forţă, care îi oferă cititorului o viziune neobişnuită, erudită şi captivantă asupra lumii. Savanţii şi eruditii pot alege cum să citească această carte: fie s-o condamne pentru lipsa ei de abordare rigidă şi tradiţional ştiinţifică, fie s-o accepte ca pe un elixir înviorător, care oferă inspiraţie şi prospeţime pentru continuarea unui astfel de studiu. Eu aleg cea de-a doua variantă şi sunt convins că şi publicul va face la fel. - JAN SVEJNAR, profesor de economia afacerilor şi politici publice la Universitatea Michigan

Există de mult timp un profund curent de revitalizare morală în cultura cehă, în căutarea unei viziuni mereu mai ample asupra umanului, care încearcă să străpungă barierele conceptuale în acest scop. Prin acest demers, o magnifică şi viguroasă călătorie a descoperirii, Tomas Sedlacek ne invită pe toţi să privim ştiinţa economiei cu mai multă imaginaţie, mai cuprinzător şi mai concret decât am făcut-o de multe generaţii încoace. Această carte va stimula spre noi explorări mulţi gânditori, dintre care nu puţini vor fi economişti. - MICHAEL NOVAK, autorul cărţii The Spirit of Democratic Capitalism

Cartea "Economia binelui si a raului" a fost publicata in categoria Economie / Economie mondiala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. Se poate cumpara cartea Economia binelui si a raului prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Economia binelui si a raului" este de 69 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-1931-98-2
Pagini: 568
Format: 14,5 x 20,5 cm