Drept comercial. Intreprinderea

Drept comercial. Intreprinderea

Editura C. H. Beck
84,90 Lei

Colectia: Praxis

Recenzie Drept comercial. Intreprinderea

Drept comercial. Întreprinderea este prima lucrare care tratează dreptul comercial în concepţia Noului Cod civil. Deşi sunt voci care constată dispariţia dreptului comercial, autorul demonstrează că, în fapt, asistăm la o „comercializare” a dreptului civil.

Intenţia noii reglementări este de a reuni dreptul comercial sub reglementarea Noului Cod civil, într-o singură ramură de drept. În locul dihotomiei drept comercial - drept civil, Noul Cod civil intenţionează instaurarea unui sistem unitar de reglementare, raporturile juridice dintre profesionişti (comercianţii şi ceilalţi participanţi la raporturile juridice de afaceri) urmând a fi reglementate direct şi originar de Noul Cod civil. Cel puţin la prima vedere, dualismul dreptului privat este abandonat de legiuitorul român începând cu data de 1 octombrie 2011.

În această nouă concepţie a dreptului comercial, care foloseşte termenul de profesionist, întreprinderea joacă un rol central. În funcţie de existenţa sau nu a unei întreprinderi urmează a fi calificat raportul juridic ca fiind între profesionişti sau între simpli particulari.

Lucrarea are un pronunţat caracter practic. Autorul explică noile instituţii specifice profesioniştilor (inalienabilitatea, insesizabilitatea, separaţia de patrimonii, fragmentarea patrimoniului şi segregarea creditorilor, fiducia, impreviziunea etc.) şi noutăţile aduse în materiile clasice din dreptul comercial (răspunderea statului pentru societăţile din portofolii, lipsa de efecte a personalităţii juridice atunci când aceasta este invocată cu rea credinţă, modificările aduse în materia atacării actelor organelor persoanei juridice, dispariţia capacităţii speciale de folosinţă a persoanelor juridice cu scop lucrativ etc.).

Cartea "Drept comercial. Intreprinderea" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Drept comercial si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 23.03.2014. A fost scrisa de Gheorghe Piperea si a fost publicata de editura C. H. Beck. Se poate cumpara cartea Drept comercial. Intreprinderea prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Drept comercial. Intreprinderea" este de 84.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-18-0012-4
Pagini: 424

Pret Drept comercial. Intreprinderea