Dincolo de peisaj

Dincolo de peisaj

Editura Paideia
30,00 Lei
021 316 70 53

Recenzie Dincolo de peisaj

Cartea de faţă este o culegere de fragmente, destul de disparate, ce nu au pretenţia să formeze un tot, să cuprindă o parcurgere sistematică a teritoriului ţării sau urmărirea ehaustivă a unui element şi nu este nici un ghid turistic. Ea s-a constituit de-a lungul anilor din impresiile culese din călătorii, excursii ori din zonele ce le-am avut de studiat geologic sau geografic.

Unele capitole sunt notaţii fugare, altele eseuri turistico-geografice, altele au un vădit caracter vizual, de film documentar. În cele mai multe este vorba de rezervaţii naturale, dar alegerea nu a fost intenţionată, ci s-a impus de la sine, deoarece acestea sunt şi obiectivele dintre cele mai impresionante sau interesante.

Ceea ce am încercat însă în majoritatea fragmentelor este să depăşesc atitudinea pasivă de simplu admirator şi să pătrund „dincolo de peisaj”, să explic resorturile intime ale unor elemente ieşite din comun, sau semnificaţiile majore cuprinse în locuri aparent modeste. Dorinţa de claritate a făcut poate ca unele capitole să fie mai aride, altele prea enumerative.

Totdeauna am încercat însă să cuprind esenţialul şi să-l redau, pe măsura posibilităţilor, cât mai literar. De fapt, fragmentele nu constituie doar mărturiile a ceea ce am văzut de-a lungul unei vieţi de peste trei sferturi de secol, ci a ceea ce am aflat, am încercat să înţeleg, am trăit cu sufletul şi am ajuns să iubesc, şi să deştept în cititor dorinţa de a vedea locurile nu numai vizual, cu ochii, ci cu sufeltul. Dincolo de a fi o carte de lecturi geografice, sau de invitaţie la drumeţie, ci mai ales la înţelegerea lumii înconjurătoare.

Nu ştiu dacă paginile care urmează sunt la înălţimea intenţiilor. Le-am liberalizat din chingile manuscrisului în nădejdea că ele vor constitui un ghid pentru înţelegerea mai adâncă a naturii şi a priveliştilor oferite de teritoriul ţării noastre, căci numai înţelegerea duce la o adevărată preţuire şi iubire. Şi iubirea este condiţia esenţială pentru a ocroti şi apăra această natură.

Cartea "Dincolo de peisaj" a fost publicata in categoria Beletristica / Calatorii si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 26.12.2017. A fost scrisa de Bleahu Marcian si a fost publicata de editura Paideia. Se poate cumpara cartea Dincolo de peisaj prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Dincolo de peisaj" este de 30 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Dincolo de peisaj

Calatorii eco
Alastair Fuad-Luke