Dimensiunea criminologica a terorismului

39,00 Lei

Colectia: Monografii

Recenzie Dimensiunea criminologica a terorismului

În capitolele "Violenţa şi criminalitatea, ca fenomene sociale", "Terorismul", "Terorismul şi victimele sale. Contribuţia unor ştiinţe conexe criminologiei",  "Cooperarea în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului. Politici sociale şi penale antiterorism", "Cercetarea domeniului de referinţă. Propuneri de lege ferenda", prefaţate de un argumentum şi însoţită de "Consideraţiile finale" şi anexe, lucrarea intitulată "Dimensiunea criminologică a terorismului", realizată de autorul Viorel Gheorghe, cu sprijinul Editurii Universul Juridic, materializare a propriei teze de doctorat, vine, într-o formă novatoare, introspectivă, să răspundă unei nevoi intelectuale şi de specialitate într-o manieră convingătoare, adresându-se, în egală măsură, unui spectru larg interesat (mediul universitar, juriştilor sociologilor, psihologi, istorici) tratând o problemă de interes actual şi excepţional - fenomenul terorismului - într-o variantă pragmatică dar, conform accepţiunii autorului, perfectibilă, o variantă propusă în efortul descifrării mecanismelor fundamentale emergente ale acestui fenomen, prin prisma ştiinţelor juridice, în special a criminologiei, cu aportul justificat al ştiinţelor conexe acesteia.

O lucrare în care critica literaturii de specialitate alături de cercetarea şi rezultatele acesteia se îngemănează fericit, original dar, mai ales, explicativ, cu profundă materializare în activitatea practică.

Lucrarea Dimensiunea criminologică a terorismului prezintă o percepţie pluridisciplinară asupra fenomenului terorismului, prin titlul şi scopul propuse, consacrată, fundamental, "descifrării" din punctul de vedere al criminologiei, şi ştiinţelor asociate.

Un aspect de noutate în cadrul demersului ştiinţific remarcabil al autorului l-a constituit stabilirea resorturilor emoţionale ale subiecţilor activi ai fenomenului terorismului în scopul identificării celor mai pragmatice căi de control, reprimare juridică şi socială a acestei activităţi criminale, precădere ca faptă circumscrisă ariei ramurii dreptului penal comun, având ca argument infracţiuni emergente fenomenului propriu-zis.

Complexitatea demersului de identificare a unei formule optimă ilustrării fidele a dimensiunii şi analizei terorismului dar, mai ales, universal acceptată, este fericit inspirat, deoarece permite enunţarea altor valenţe decât exclusiva îmbogăţire a cunoaşterii ştiinţifice în materia studierii fenomenului menţionat, contribuind la eficientizarea strategiilor acţionale, de combatere şi prevenire a acestui fenomen, la nivel naţional şi internaţional.

Bibliografia lucrării este una complexă şi convingătoare, cuprinzând numeroase titluri de specialitate, referitoare la domeniul investigat, alături de titlurile unor lucrări de specialitate ce tratează compartiv sau nu fundamentele juridice şi religioase ale islamului, studii comparative, redactate în limbile română, arabă, engleză, franceză, italiană şi germană, precum şi normativ românesc şi internaţional.

O lucrare concepută ştiinţific, utilă studiului academic şi postacademic, cât şi profesioniştilor, deosebită prin conţinut, informaţie şi formă grafică, aşteptată cu interes de specialiştii domeniului dar nu numai, nu în ultim rând o invitaţie spre lectură şi reflecţie.

Cartea "Dimensiunea criminologica a terorismului" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Viorel Gheorghe si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Dimensiunea criminologica a terorismului prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Dimensiunea criminologica a terorismului" este de 39 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: februarie 2012
ISBN: 978-973-127-664-9
Pagini: 476