Devotati Kremlinului. Alinierea politicii externe Romanesti la cea Sovietica in anii ’50

30,00 Lei

Recenzie Devotati Kremlinului. Alinierea politicii externe Romanesti la cea Sovietica in anii ’50

... După al doilea război mondial, statele Europei Centrale si de Est au intrat in sfera de influentă a Uniunii Sovietice, atat datorită intereselor de securitate speciale pe care le invoca Moscova in acest spatiu - si care au determinat urmărirea perseverentă a acestui obiectiv - cat si datorită interesului limitat manifestat de aliatii occidentali fată de aceste tări.

Ele au parcurs un rapid proces de sovietizare, constand in impunerea fortată a modelului politic si socio-economic sovietic, model bazat pe ideologia marxist-leninistă si mai ales pe practicile politice staliniste. Implementarea modelului sovietic a fost efectuată la initiativa si sub strictul control al Moscovei, prin intermediul partidelor comuniste, care au fost propulsate la putere printr-o serie intreagă de metode.

Procesul de sovietizare a beneficiat de numeroase circumstante favorizante: prezenta Armatei Rosii, drept instrument de fortă, prăbusirea economică a acestor tări in urma lungilor ani de război si a ocupatiei străine, instabilitatea cadrului politico-institutional care de multe ori a fost dominat in perioada interbelică de coruptie si incompetentă, si indeosebi dezinteresul aliatilor occidentali, care, in ciuda unor proteste formale, nu au intreprins măsuri serioase de blocare a procesului de sovietizare.

Acest din urmă factor poate fi explicat atat prin absenta instrumentelor de fortă cu care să se poată interveni, cat si prin neintelegerea deplină a naturii procesului de sovietizare din Europa răsăriteană. In această privintă, se remarcă in mod deosebit precautia lui Stalin in primii ani postbelici fată de susceptibilitătile aliatilor, prin temperarea tonului comunistilor locali si practicarea unei politici de front national in Europa Centrală si de Est. După 1948, ruptura care intervenise intre Uniunea Sovietică devine tot mai acută si este asumată, la presiunile Moscovei, si de statele satelit. - Autorul

Cartea "Devotati Kremlinului. Alinierea politicii externe Romanesti la cea Sovietica in anii ’50" a fost publicata in categoria Istorie / Istorie universala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Cezar Stanciu si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Devotati Kremlinului. Alinierea politicii externe Romanesti la cea Sovietica in anii ’50 prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Devotati Kremlinului. Alinierea politicii externe Romanesti la cea Sovietica in anii ’50" este de 30 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-8966-67-3
Pagini: 300
Format: 17 x 24 cm