Devino ceea ce esti

Devino ceea ce esti

Editura Herald
19,50 Lei

Colectia: METANOIA

Recenzie Devino ceea ce esti

Asa cum sugereaza si titlul, Devino ceea ce esti reprezinta o colectie de scrieri ale lui Alan Watts care trateaza dilema celui ce se cauta pe sine, cautare pe care adeseori o facem sacrificandu-ne capacitatea de a ne vedea viata "exact asa cum este". Dupa cum scrie Alan Watts:

Se spune ca cea mai inalta forma de intelepciune este detasarea, in sensul continut in cuvintele lui Chuang-Tzu,: "Omul perfect isi foloseste mintea precum o oglinda; nu se ataseaza de nimic; nu respinge nimic; percepe fara a pastra." Detasarea inseamna sa nu ai nici regrete legate de trecut, nici temeri legate de viitor; inseamna sa lasi viata sa isi urmeze cursul fara a incerca sa intervii in felul in care ea curge si se schimba, neincercand sa prelungesti momentele placute si nici sa grabesti trecerea celor neplacute. Asta inseamna sa te misti in pas cu viata, sa fii in perfect acord cu muzica ei schimbatoare, asta se intelege prin ceea ce numim Iluminarea. Pe scurt, inseamna detasarea atat de trecut, cat si de viitor si a trai in eternul Acum.

Si asta pentru ca in realitate nici trecutul si nici viitorul nu au o existenta independenta de acest Acum; ele insele sunt doar niste iluzii. Viata exista doar in acest moment, iar in acest moment ea este infinita si eterna. Si asta intrucat momentul prezent este infinit de scurt; inainte sa-l putem masura el a trecut, dar cu toate acestea va persista pentru eternitate. Aceasta miscare si schimbare a fost numita de chinezi Tao, desi in realitate nu exista nici o miscare, intrucat momentul este singura realitate si nu exista nimic in afara de el in functie de care putem spune ca acesta se misca. De aceea putem spune despre moment ca este in acelasi timp in continua miscare si intr-un continuu repaus.

Ce putem face pentru a fi in acord cu acest Tao? Un intelept a spus odata: cu cat vom incerca sa fim in acord cu Tao, cu atat ne vom indeparta de el. Doar ca nu avea pe de-a-ntregul dreptate. Lucrul curios e ca nu putem fi in dezacord cu Tao nici daca vrem; chiar daca gandurile pot fugi in trecut sau in viitor, ele nu pot evada din momentul prezent. Oricat de departe in trecut sau in viitor incearca sa scape, niciodata nu se pot separa de momentul actual, deoarece gandurile insele apartin prezentului; ele formeaza, la fel ca toate celelalte lucruri existente, miscarea continua a vietii care este Tao.

Tu poti crede ca esti in dezacord cu viata si cu eternul Acum; dar nu poti fi, intrucat tu esti viata si existi Acum - altfel nu ai fi aici. Astfel, acest Tao infinit e ceva de care nici nu poti sa fugi, nici nu il poti prinde; nu e ceva de care te poti apropia sau departa; el este si tu esti el. Asadar, devino ceea ce esti. - Alan Watts

"Naşterea Fiului divin Studiul unui simbol creştin Chiar şi pentru agnostici povestea întrupării Divine rămâne probabil una dintre cele mai fascinante legende care ne vine din trecut...." Continuare...

"Parabola despre coada vacii într-un faimos koan Zen se spune: „Atunci când o vacă iese din ţarc pe marginea pră-pastiei, coarnele, capul şi copitele reuşesc să-i treacă,..." Continuare...

Cartea "Devino ceea ce esti" a fost publicata in categoria Religie si teologie / Spiritualitate si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Alan Watts si a fost publicata de editura Herald. Se poate cumpara cartea Devino ceea ce esti prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Devino ceea ce esti" este de 19.5 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-111-222-0
Pagini: 160

Pret Devino ceea ce esti