Despre fiscalitate

Despre fiscalitate

59,00 Lei

Colectia: Business

Recenzie Despre fiscalitate

Dublul titlu al cartii lui Gabriel Biris - "Despre fiscalitate si competitivitate" si "Despre fiscalitate si bun simt" - este fara îndoiala incitant. Dincolo de titlu, cartea merita atentie având în vedere faptul ca autorul este un tânar avocat specializat în fiscalitate, care în dezbaterile publice se remarca prin competenta si bun simt.

De ce semnez eu prefata acestei carti? Fiscalitatea nu se numara între prerogativele Bancii Nationale. Am totusi trei motive sa o fac. Primul motiv: fiscalitatea poate contribui la întarirea stabilitatii financiare, domeniu în care Banca Nationala are mari raspunderi. Al doilea motiv: sanatatea economiei depinde în mod fundamental de un mix de politici (politica monetara, politica fiscala, politica salariala, politica de restructurare) care sunt complementare. Al treilea motiv: autorul însusi, pe care îl apreciez pentru judecatile lui în materie de fiscalitate.

În mai 2010, la Forumul Financiar organizat la Bucuresti, am fost invitat sa vorbesc în deschidere. Îmi amintesc ca, în acel context, m-am referit si la nevoia de îmbunatatire rapida a disciplinei fiscale. Am salutat atunci prezenta în sala a unui specialist în fiscalitate care vorbea deja, despre aceleasi subiecte, de câtiva ani buni.

Si iata ca specialistul s-a decis sa îsi adune ideile pe care le-a sustinut de-a lungul timpului într-o lucrare în care fiscalitatea este pusa în relatie cu competitivitatea. O carte a carei aparitie trebuie salutata în primul rând pentru curajul autorului de a prezenta simplu, concis si sincer multe din problemele fiscalitatii românesti, dar si pentru modul în care a înteles sa o faca: propunând solutii legislative pentru fiecare dintre problemele identificate si descrise de el în cele mai importante trei legi fiscale: Codul fiscal, Codul de procedura fiscala si Legea privind combaterea evaziunii.

Modul în care este scrisa lucrarea, ca de altfel si articolele selectate de Gabriel Biris în "Despre fiscalitate si bun simt", arata o preocupare oarecum ciudata pentru un avocat, stiut fiind ca avocatii pot câstiga din specularea neclaritatilor sau exceptiilor din legislatia fiscala. Logica autorului pare a fi însa alta. El îsi doreste o legislatie fiscala competitiva, realizând ca o astfel de legislatie poate crea bunastare prin crestere economica solida în sectoare cu valoare adaugata mare. Îsi doreste ca legislatia fiscala sa fie clara, usor de înteles si de aplicat atât de catre contribuabil, cât si de catre autoritati. Si îsi doreste cât mai putine exceptii pentru a se asigura largirea bazei impozabile iar prin aceasta stabilitatea veniturilor bugetare si inclusiv a legislatiei fiscale, dar si instrumente prin care sa atraga investitii straine sau sa scoata la lumina economia subterana, nefiscalizata.

Foarte multa lume vorbeste despre aceste deziderate, Gabriel Biris a facut însa un pas în plus: ofera solutii practice, usor de implementat. Autorul o face într-un mod în care responsabilitatea si moralitatea se îmbina interesant. Si chiar daca, firesc, nu suntem toti de acord cu solutiile propuse, faptul ca ele sunt supuse dezbaterii publice îi confera cu atât mai mult valoare acestei carti.

Aceasta lucrare merita deci o lectura atenta. Inclusiv a contribuabililor, pentru ca explica, într-un limbaj relaxat, multe din cauzele problemelor de care ei s-au lovit în ultimii ani. - Mugur Isarescu, Guvernatorul Bancii Nationale a României

Cartea "Despre fiscalitate" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Drept financiar-fiscal si bancar si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Gabriel Biris si a fost publicata de editura Universul Juridic. Se poate cumpara cartea Despre fiscalitate prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Despre fiscalitate" este de 59 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-127-631-1; 978-973-127-632-8
Pagini: 180 + 248
Format: A5