Curierul Judiciar, Nr. 4/2012

Curierul Judiciar, Nr. 4/2012

Editura C. H. Beck
34,90 Lei

Colectia: Curierul judiciar

Recenzie Curierul Judiciar, Nr. 4/2012

Numarul din aprilie al Revistei Curierul Judiciar debuteaza cu Editorialul semnat de Presedintele Sectiei de Drept civil a Uniunii Juristilor, Gheorghe Dobrican, Discutarea proiectului de lege pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila la Comisia juridica, de numiri, disciplina, imunitati si validari a Senatului: „Uniunea Juristilor din Romania a propus si reintroducerea in Codul de procedura civila, prin proiectul de Lege de punere in aplicare a acestuia, a recursului in anulare printr-o reglementare clara, simpla, operativa si eficienta, in sensul ca «Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate ataca, la cererea partilor, hotararile judecatoresti nelegale si/sau netemeinice definitive daca prin acestea s-a produs o vatamare partii care a formulat cererea», care este diferita de reglementarea anterioara”.

Luminita Danila, partener al SCA Danila, Petre & Asociatii, raspunde in cadrul rubricii Dialoguri la cateva intrebari despre avocatura facuta intr-un stil aparte. Rubrica este realizata in colaborare cu Juridice.ro.
„Avocatul este un tip de om care munceste foarte mult, munceste si ziua, si noaptea, uneori si in weekend. Ce sfaturi le-ati da avocatilor care muncesc in acest mod pentru a mentine un echilibru intre viata personala si cea profesionala?

Cred ca este foarte greu sa gasesti un echilibru intre viata profesionala si cea personala. Daca esti foarte pasionat de ceea ce faci, ca si profesionist, cred ca este imposibil sa nu acorzi majoritatea timpului, majoritatea gandurilor, majoritatea emotiilor activitatii profesionale. Cel putin pentru mine, care am descoperit tarziu profesia de avocat, si tarziu am devenita pasionata pentru aceasta profesie, satisfactiile profesionale sunt o conditie de implinire in viata personala. De aceea, poate vi se va parea putin nepotrivit ceea ce spun, dar va asigur ca, absolut sincer, pentru mine, pe primul plan, este viata profesionala.”

Rubrica Curier legislativ subliniaza cele mai importante modificari legislative din perioada 18 martie – 21 aprilie 2011, incluzand exceptiile de neconstitutionalitate si RIL-urile admise si publicate, precum si o selectie a actelor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.

Ca element de noutate, prezentam sinteza participarii Luminitei Dima, Partener NNDKP, la o audiere publica in Parlamentul European, organizata la Bruxelles de grupul popularilor europeni (PPE), pe tema schimbarilor aduse legislatiei muncii si a provocarilor pe care le implica aceste modificari in tarile din Estul Europei – Romania, Cehia si Ungaria.

• Dreptul afacerilor

- comentariul unei decizii a Curtii de Apel Timisoara, realizat de judecator Anca Buta, trateaza inadmisibilitatea actiunii in anularea actelor frauduloase incheiate de debitor in dauna creditorilor, in speta o hotarare a adunarii generale a asociatilor de reducere a capitalului social.
- articolul semnat de lector univ. dr. Cristian Gheorghe isi propune clarificarea unor concepte ale noului drept comercial. Autorul trateaza notiunea de „profesionist”, sustinand ca pentru stiinta dreptului comercial, notiunea de profesionist-comerciant (profesionistul care exploateaza o intreprindere economica) ramane utila si nu induce nicio confuzie cu termenii vechi sau noi de comerciant, respectiv profesionist.

• Drept privat

- articolul semnat de prof. univ. dr. Ioan Les analizeaza prevederile Noului Cod de procedura civila in materia contestatiei in anulare, autorul aratand ca NCPC a pastrat aceasta cale extraordinara de atac in structura sa actuala, valorificand solutiile doctrinare si jurisprudentiale promovate in ultimele decenii. Cele doua forme devenite traditionale ale contestatiei in anulare au fost reunite insa intr-un singur text, iar termenul de exercitare a fost si el reconsiderat, renuntandu-se la distinctia dintre hotararile susceptibile de executare silita si cele nesusceptibile de executare.

• Drept public

- comentariul unei decizii a Curtii de Apel Constanta, realizat de drd. Anca Jeanina Nita, subliniaza lipsa indrituirii Curtii de Conturi de a stabili o competenta speciala si derogatorie a instantelor de judecata.
- articolul semnat de prof. univ. dr. Tiberiu Medeanu prezinta punctele vulnerabile ale recursului in interesul legii declarat de Curtile de Apel Galati, Craiova, Brasov si Cluj referitor la recalcularea pensiilor profesionale, aratand, printre altele, lipsa optiunii curtilor initiatoare intre solutiile divergente din practica judiciara si referirile eronate la practica CEDO.

• Drept penal

- comentariul unei decizii a Curtii de Apel Pitesti, realizat de lector univ. dr. Marius Andreescu vizeaza admisibilitatea exercitarii caii de atac a recursului in cazul cererii de revocare si cererii de inlocuire a masurii arestarii preventive, precum si neconcordanta dintre dispozitiile Codului de procedura penala si reglementarile internationale privind garantarea dreptului la recurs.
- articolul semnat de judecator drd. Liviu Herghelegiu si procuror Gabriela Lenghel prezinta controversele privind aplicabilitatea art. 3201 C.proc.pen. in cazul rejudecarii dupa extradare, autorii aratand ca, desi Legea nr. 202/2010 a marcat un punct de cotitura, reintroducand, dupa mai mult timp, in legea procesual-penala romaneasca principiul unui singur grad total devolutiv de jurisdictie, prioritate trebuie sa aiba dispozitiile art. 20 alin. (2) teza finala din Constitutia Romaniei, deoarece intr-o astfel de situatie, legislatia romaneasca privind existenta dublului grad de jurisdictie este mai favorabila condamnatului.

Rubrica de Sinteze de jurisprudenta isi pastreaza structura, dar si actualitatea: CC, CEDO, CJUE si IPI – ianuarie 2012.

In cadrul rubricii Instrumente, judecator drd. Daniel Gradinaru prezinta Garantia rejudecarii persoanei judecate si condamnate in lipsa, cu ocazia executarii unui mandat european de arestare, cu privire speciala asupra intelesului sintagmei „persoana judecata in lipsa” in practica instantelor nationale in baza art. 5221 C.proc.pen.

Cartea "Curierul Judiciar, Nr. 4/2012" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Publicatii, culegeri juridice si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. Se poate cumpara cartea Curierul Judiciar, Nr. 4/2012 prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Curierul Judiciar, Nr. 4/2012" este de 34.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: iunie 2012
ISBN: 1582-7526
Pagini: 64