Curierul fiscal, nr. 5/2012

Curierul fiscal, nr. 5/2012

Editura C. H. Beck
24,90 Lei

Recenzie Curierul fiscal, nr. 5/2012

Schimbarea culorii politice a guvernului a venit din punct de vedere fiscal, cel putin la nivel declarativ, cu o serie de promisiuni privind relaxarea fiscala.

Astfel, se intentioneaza introducerea unui sistem de cote progresive de impozitare in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice (in ceea ce priveste veniturile nu e prea clar daca e vorba de toate veniturile sau doar cele din salarii), respectiv 8%, 12% si 16%. O masura care din punct de vedere social este buna, mai reduce din pierderile de venit ale persoanelor fizice cauzate de criza economica. De asemenea, si mentinerea cotei maxime la 16% este o masura pozitiva, deoarece aplicarea unei cote maxime de impozitare a veniturilor persoanelor fizice sensibil mai mare decat in cazul impozitarii companiilor ne-ar transforma si mai mult in societati comerciale care s-ar substitui salariatiilor.

O alta masura anuntata ar fi reducerea contributiilor sociale (pe langa reducerea CAS-ului, chiar eliminarea CASS-ului si inlocuirea lui cu o taxa de solidaritate), masura ce ar duce la o scadere a costului fiscal, mai ales in cazul salariatiilor (nu ne gandim ca scaderea cotelor de impozitare la contributii si, in special a CAS-ului, va duce la formarea de cozi de catre persoanele care doresc sa se asigure voluntar la sistemul de pensii a statului).

De asemenea, reducerea TVA la 20%, dar intr-un orizont de timp mai indepartat (4-5 ani) ar fi o alta masura de relaxare fiscala. Suna bine, dar ne putem permite oare aceste masuri? Oare scaderea cotelor de impozitare a veniturilor va duce la o explozie a consumului care va duce la o crestere economica solida sau este doar o masura sociala? Reducerea cotelor de contributii sociale va duce la o crestere a locurilor de munca sau la o iesire la suprafata a unor venituri nefiscalizate sau se va rezuma doar la o simpla reducere a costurilor pentru angajatori?

Un rol important in a transforma aceste masuri in masuri cu efect pozitiv pe termen mediu si lung este ca economia sa reactioneze pozitiv la ele (un bun parteneriat stat-privat), iar efectul sa fie o crestere a veniturilor incasate de stat (prin cresterea locurilor de munca, prin diminuarea evaziunii fiscale, mai ales in cazul veniturilor salariale). Altfel, statul va trebui sa compenseze diminuarea incasarilor la buget prin taxarea veniturilor (profiturilor) exceptionale. Si nu va fi usor.

Cartea "Curierul fiscal, nr. 5/2012" a fost publicata in categoria Drept si legislatie / Publicatii, culegeri juridice si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. Se poate cumpara cartea Curierul fiscal, nr. 5/2012 prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Curierul fiscal, nr. 5/2012" este de 24.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: iunie 2012
ISBN: 1841-7779
Pagini: 56