Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului

27,95 Lei
021 316 70 53

Colectia: CRITICA SI ISTORIE LITERARA

Recenzie Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului

Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului este prima incercare de a privi sintetic, global, critica romaneasca intr-una dintre cele mai complicate epoci ale sale. Ea reface istoria decaderii si a liberalizarii criticii postbelice, prin stabilirea liniilor de forta ale relatiei dintre literatura si ideologie. Nu in ultimul rind, studiul propune o meditatie implicita asupra metodelor de investigatie a unei perioade atipice, in care limbajul literar a fost permanent scurtcircuitat de cel politic.

„Practicind o critica remarcabil documentata, empatica si lipsita de prejudecati, Alex Goldis da relief pasionant unui peisaj literar considerat de multe ori desertic, intr-o sinteza de anvergura care articuleaza cu claritate si pregnanta istoricul, tipologia si ierarhia criticii romanesti din intervalul 1948-1971. Prin calitatile stiintifice, prin expresivitatea eleganta a limbajului, prin atitudinea ferma si in acelasi timp atenta la nuante, Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului atinge excelenta si consacra o incontestabila vocatie in spatiul criticii romanesti de azi.” - Sanda Cordos

„Critica lui Alex Goldis are deopotriva dictiunea ideii si verva expresiei acute, rigoarea adecvarii si scrupulozitatea aplicatiei, intr-un ton de salutara ironie controlata, de transanta si echilibru esential, si in cercetarea dedicata criticii romanesti din primele trei decenii postbelice. O cercetare in totul riguroasa, cu evidente merite de expresie si de tensiune, viva-citate si ritm al dezbaterii; cercetare ce-ar merita rasplatita ca o summa si cu o summa.”- Al. Cistelecan

„Sint rare cazurile in care, avind in fata o opera de debut, atentia sa-ti fie atrasa nu de tema centrala, ci, dupa primele pagini, de modul in care e abordata, nu de personalitatile autorilor studiati, ci de personalitatea exegetului lor. Iar aceasta personalitate nu se impune printr-o gesticulatie spectaculoasa, prin negarea contributiilor anterioare, prin afirmatii pe-remptorii si fraze definitiv-taioase, ci printr-o lectura extrem de atenta, printr-o reconstructie a contextelor social-istorice si politice si, mai ales, prin definitii de termeni si de situatii cit se poate de exacte, revelator de exacte, in plina normalitate a analizei intelectuale. Un studiu care se anunta de acum a fi o carte de referinta pentru istoria criticii literare romanesti.” - Mircea Martin

„Demersul lui Alex Goldis, apartinind evident unei generatii formate in postcomunism, invita la o dezbatere rezonabila, eliberata de impulsuri inflamate, in stare sa permita lectura adincita, pe o baza documentara solida, a corpusului concret de texte reprezentative pentru segmentul de istorie a criticii romanesti pe parcursul a aproape un sfert de secol, dar si cu sustinerea unei limpezi armaturi de teorie literara, uzind de concepte clare si sigure. Critica in transee va fi intimpinata, sint sigur, ca prima sinteza de proportii, scrupulos documentata si admirabil condusa ca logica a discursului critic, asupra unei etape decisive din evolutia spre normalitate a criticii romanesti de dupa a doua conflagratie mondiala.” - Ion Pop

Cartea "Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului" a fost publicata in categoria Beletristica / Critica literara si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 26.12.2017. A fost scrisa de Alex Goldis si a fost publicata de editura Cartea Romaneasca. Se poate cumpara cartea Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Critica in transee. De la realismul socialist la autonomia esteticului" este de 27.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-23-2947-4
Pagini: 288
Format: 15 x 23,5 cm